Gå til innhold

Barn som skader seg i barnehagen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet mitt falt og slo seg kraftig i leppa idag i barnehagen, såpass mye at det enda er illrødt bak tennene hennes. Ble fortalt at det kunne sjekkes hos tannlege, noe jeg også skal. Hvordan håndtere når barnet skader seg i barnehage? Har dere opplevd at ditt barn virkelig har slått seg der? Blir så lei meg når h*n har hatt det ondt uten at jeg har trøstet henne..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da eldstemann akkurat hadde startet i bhg klarte han å klatre ut av vogna og gikk skikkelig på tryne rett i asfalten. Han hadde skrubbsår i hele ansiktet og jeg følte meg forferdelig som ikk var der med en gang. Alikevel tror jeg nok det gikk fint. Han fikk masse trøst og var blid og fornøyd da vi hentet, men han så helt forferdelig ut stakkar.. De bandt han godt fast i vognen etter det for å si det sånn ;)

Tror de små har det greit selv om det er bhg personalet som trøster. Dette er jo (i hvertfall etterhvert) trygge og kjente personer for barnet, selv om trøst av mamma eller pappa kanskje er det aller aller beste. ;)

Skrevet

Sånt skjer, unga er jo høyt og lavt og innimellom går det litt fort og gæli for seg. Mine har også kommet hjem med tegn på uhell. Men jeg tenker at sånt lærer de av. Kroppsbeherskelse, egne begrensninger og den gode, gamle "øvelse gjør mester". Barnet har jo andre voksne der som kan trøste hvis noe går galt, så det er nok verre for mammahjertet enn barnet. I barnehagen gutta går i blir det skrevet avviksrapport og foreldre informeres ved henting om noe oppstår, er det alvorlig blir man ringt etter. Det siste har jeg heldigvis ikke opplevd, annet enn når minsten har fått i seg ting han reagerer på (allergisk). Men skrubbsår, neseblod, kuttsår og sånt forekommer i større og mindre grad.

Skrevet

Barnet blir trøstet masse av de ansatte barnet kjenner, så du skal bare senke skuldrene ;)

Ellers må du få det sjekket hos tannlege og helst og få barnehagen til å skrive skademelding - just in case. Det er barnets forsikring på at alt blir dekket hvis det oppstår noe med tennene i årene som kommer.

Men det kommer også an på hvor alvorlig skaden er, litt knall og fall må man regne med. Det er greit barnehager har eu-standard på sand(den skal faktisk rakes opp for å bli litt luftig en gang i mnd om sommeren her hos oss!) og må følge regler for sikre leker, men det skjer likevel uhell..

Skrevet

Få uansett en skademelding fra barnehagen. Dette kan komme godt med hvis det viser seg at tennene er skadet

Skrevet

Du skal ha skademelding fra bhg som du skal ha med til tannlegen slik at tannlegen kan fylle ut eventuelle skader, og det skal og meldes fra til forsikringsselskapet til bhg (barnet er jo forsikret gjennom bhg) i tilfelle senskader på kjeve, tenner. spør i bhg om dette er blitt gjort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...