Gå til innhold

Dere som lager hjemmelagde kort

Anbefalte innlegg

Skrevet

skriver dere selv i kortene eller skriver dere på pc og printer ut og limer inn?

noen som har noen tips? :) hva blir pent?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pleier å skrive selv. Men da jeg laget innbydelser til dåp, skrev jeg på data, og limte inn. Da så det litt mer profft ut.

Skrevet
Pleier å skrive selv. Men da jeg laget innbydelser til dåp, skrev jeg på data, og limte inn. Da så det litt mer profft ut.

brukte du vanlige hvite ark man putter i printeren da eller brukte du noen litt tykkere? hvordan limte du de inn? med ramme rundt?

Gjest Filifjonka
Skrevet

Det kommer litt an på. Tekster som er en del av kortet, f.eks "Gratulerer med dagen" og sånn, skriver jeg på pc eller stempler. Hilsenen til den som skal ha kortet skriver jeg alltid for hånd, eller får ungene til å gjøre det.

Jeg bruker ark etter kortet, og aldri vanlige hvite printerark. De ser bare billige og simple ut, synes jeg. Sjelden jeg bruker hvite ark, som oftest velger jeg tykkere papir eller tynn kartong med litt farge på som skal matche kortets fargeskala.

Skrevet

ja jeg bruker tykke ark jeg kjøper på hobbybutikker men tenker på når jeg skal printe ut teksten om jeg kan bruke kopiark og klippe og lime/lappe rundt, eller om det arket også må være tykkelse på, (om det f.eks krøller seg eller skrukker seg litt)

hi

Skrevet

Skriver alltid selve hilsenen for hånd, virker mer personlig da. Gratulerer med dagen eller til lykke etc skrives som regel med stempler eller lignende....

Skrevet

Selve kortet var i papp. Men det som jeg skrev på data, brukte jeg vanlig printerark på. Jeg limte det bare rett på, uten noe dingeldangel. (less is more) men hver sin smak :)

Gjest lillemor og lillefrøken
Skrevet

Jeg gjør det som regel veldig enkelt, og skriver rett i kortet med penn. Men er det et veldig fancy kort så gjør man seg jo gjerne mer flid med ting, og da ville jeg kanskje skrevet på pc, med stempel eller for hånd på et papir jeg limer inn i kortet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...