Gå til innhold

Buss med baby??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ta buss med baby. Bare en halvtime . Men den bussen som går dit jeg skal har ikke plass til vogn. Den må stå under. Må jeg ta med bilsete eller kan jeg ha babyen på fanget?

Videoannonse
Annonse
Gjest lillemor og lillefrøken
Skrevet

Jeg ville nok bare satset på å ha babyen på fanget, om ikke det er veldig lettvint å ta med bilstolen. Men vet ikke hva slags regler busselskapet har på dette. Har de bilbelter så er det mulig alle må være forsvarlig fastspent? Men samtidig, om det er magebelter så vet jeg ikke om alle bilstoler kan festet til dette, tror mange av dem krever trepunkts sele.

Skrevet

Er babyen så stor at den sitter kan jo du til nøds ha den sittende med bilselen i bussen, slik at den får et magebelte. Men det er ikke anbefalt men det går ann... Er det lang rute du skal med så pleide de og ha sete til barn/baby som skal reise, etter det jeg har hørt

Skrevet

Jeg skal på ett senter for og shoppe.. haha. Så ja, det er veldig tungvindt og ta med seg bilstol. Det er ekspress buss til Kr.Sand. Vet ikke om det går lokalbuss. For der er det jo midtgang og plass til vogn.

Skrevet

Nei han er bare 1.5 mnd. Får undersøke om de har bilsete der da. Syns ikke noe om og ha en så liten en på fanget heller. En vet jo aldri..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...