Gå til innhold

lystgass eller ikke?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

 

Kjenner jeg blir stresset med tanke på fødeplass i Oslo og omegn. Fødte forrige gang på Ullevål, og hadde da god nytte av lystgass, men nå er den tatt bort der. Ullevål er nærmest, men vurdere AHUS på grunn av at de tilbyr lystgass.

 

Så mitt spørsmål er vel om det er noen der ute som har hatt god effekt av lystgass, og så født på et sykehus uten lystgass? Trenger tips!

 

På forhånd takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :) jeg hadde god nytte av lyst gass med begge mine, men da jeg skulle begynne å presse fikk jeg ikke mer :)

Skrevet

Jeg MÅTTE ha lystgass sist, var redningen for meg..

 

Skrekken om jeg ikke kan fÅ det igjen... DET mÅ jeg huske Å undersøke, takk..!

Skrevet

Jeg fødte på Voss der de hadde lystgass, hadde IKKE klart meg uten! Hadde egentlig bestemt meg for epidural, siden jeg syns det var så sinnsykt vondt, men prøvde lystgass først.. Da var tanken på epidural helt borte, og jeg priste meg lykkelig over lystgassen :) Glad jeg valgte bort epiduralen, da det kunne ha drøyd det hele osv.

Skrevet

Jeg hadde lystgass første gangen og var helt avhengig. De to andre gangene ble jeg bare kvalm og orka ikke å bruke det.

Gikk helt greit uten og, syns ikke det hjalp så bra på smertene, da er epidural heller tingen.

Skrevet

Jeg fikk litt lystgass da jeg fødte, men det ble bare "et par drag" siden jeg synes det var så sinnsykt tungt og vanskelig å puste ut i den maska. Så sånn ble det. Etter det begynte pressinga for fullt, så da kom hun uten noe mer smertestillende....

Skrevet

Har hatt lystgass på 2 av 3 fødsler. Klarte meg fint uten første gang. Sist brukte jeg det mest fordi jeg syns det var gøy :P Jordmor sa jeg måtte slutte å puste i maska når jeg ikke hadde rier, haha. Syns selvfølgelig det er en fin smertelindring, og det hjalp meg veldig i og med at jeg fokuserte veldig på pusten med maska, lange dype "drag". Kommer definitivt til å bruke det neste fødsel

Skrevet

Jepp, da tror jeg at jeg søker meg til AHUS. Takk for tankene deres jenter! :)

Skrevet
Jepp, da tror jeg at jeg søker meg til AHUS. Takk for tankene deres jenter! :)

 

Jeg hadde akkurat samme dilemma som deg for et par måneder siden. Fødte på Ullevål sist og hadde veldig god nytte av lystgass. Denne gangen endte jeg med å søke meg til Ahus pga lystgassen. Har også mange venninner som har født på Ahus og er veldig fornøyde. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...