Anonym bruker Skrevet 12. juli 2012 #1 Skrevet 12. juli 2012 Jeg er litt forvirret og kunne tenkt meg noen innspill fra noen. Jeg har møtt en super mann gjennom nettet. Vi har hatt daglig kontakt siden han sendte meg en melding i midten av mai. Tonen var grei og etter 3 uker chatting møttes vi for første gang. Vi fant tonen og vil si at det var total klaff. Jeg har en sønn slik at det er litt begrensninger med hvor ofte vi kan se hverandre, men vi treffes stort sett et par ganger i uken og da gjerne med overnatting. Ellers holder vi kontakten gjennom flere sms eller meldinger på facebook daglig. Han har møtt sønnen min og er kjempe flink med han. Jeg er helt fortapt i han og jeg har heller ikke lagt skjul på mine følelser. Jeg har hatt inntrykk av at han er forelsket i meg også, uten at han har sagt det rett ut. Hvorfor skulle han ellers bruke tid på meg? Jeg reiser snart på ferie og blir borte i 3 uker og vil gjerne definere det vi har før den tid. Jeg ønsker jo at han skal være kjæresten min, og for å være helt ærlig trodde jeg egentlig at vi var kjærester, men vi hadde bare ikke hatt «samtalen» enda. I går kveld (etter sex) tok jeg motet og spurte om jeg kunne kalle han kjæresten min. Han ble litt nølende og mente at det ikke var behov for å ta ting så fort spesielt siden jeg har barn. Han sa derimot at han liker meg og sønnen min, men at vi kunne ta det litt rolig. Hva i f… mener han med det? Jeg ble litt såret, men prøvde ikke å vise det. Jeg sa bare at han fikk gi meg beskjed når han var moden for å ta det skrittet. Vi har planer om å møtes igjen i helgen noe som indikerer at han vil tilbringe tid med meg, med hvorfor vil han ikke være i et forhold da? Er det vanlig at menn blir slik? Er det bare jeg som er litt hårsår og egentlig ikke må tenke mer over det? Jeg mener vi oppfører jo oss som om vi er i et forhold. Er det for tidlig å gå inn i et forhold med en person etter kun 1 mnd etter første møte? Hva tror dere går gjennom hodet han? Jeg vil helst ikke skremme han bort med å presse for mye på han, men jeg ble så utrolig usikker og lei meg…
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2012 #2 Skrevet 12. juli 2012 Når mannfolk etter å ha hatt sex mange ganger med en dame vil "ta det rolig" og ikke offentliggjøre forholdet, så er de kun ute etter sex. Siden dere ikke er offisielt i et forhold, betyr det for ham at han kan pule andre. Og det er dessverre det 80% av menn under 35 vil, særlig når det gjelder alenemødre. Been there done that. Menn blir slik fordi mange av dem er slik - nedlegge mest mulig damer og slippe alt som heter forpliktelser. Han vil tilbringe tid med deg fordi han vil få seg en beta, that's it.
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2012 #3 Skrevet 12. juli 2012 Når du har barn kan du ikke pule rundt utenfor ekteskap! Fy skam! Det kalles hor.
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2012 #4 Skrevet 12. juli 2012 Jeg har jo vært obs på slike ting, men han har ikke gitt meg inntrykk av at det bare er sex han er ute etter heller. Men på en annen side har jeg ikke inntrykk av at han har fortalt så mange av kammeratene sine om meg heller. Han sier nå at han ikke holder på med noen andre da, og måten han snakker på så høres det ut som han prøver å putte meg inn i livet fremover. Var vel egentlig derfor jeg ble litt overrasket over at han ikke ville definere forholdet. Men skal jeg kanskje ta det opp med han. Jeg vil helst ikke skremme han bort (hvis det viser seg at han egentlig bare vil ta det rolig) men samtidig er det kanskje greit å få avklart hva han vil før slik at jeg kan bruke ferien min på å komme over han. Huff jeg ble rett og slett lei meg av dette. Jeg som tillot meg selv å falle for han også skal jeg få dette i retur. HI
Gjest Sekretøsa Skrevet 12. juli 2012 #5 Skrevet 12. juli 2012 Sånn var det her og. Helt til jeg ga opp og sa det var greit at vi bare hadde sex.... Nå er vi gift, har bare, kjøpt hus...ja. hele pakka:) Så tipset mitt er å være likegyldig;)
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2012 #6 Skrevet 12. juli 2012 Detkan jo hende han bare synes det er for tidlig å binde seg på noen måter etter et så kort bekjentskap. Du har barn. Det er ikke alle som ønsker seg rollen som stefar. Bare det alene kan gjøre at det føles mer skremmende å deffinere seg som kjærster. Det tar ofte litt tid å bli sikker på om man vil satse på et forhold eller ikke. Han er tydligvis ikke der enda. At du allerede har introdusert sønnen din for ham er jo litt uheldig. Faren for at forholdet ryker er relativt stor og det er ikke morsomt for barnet om det er mange menn som kommer og går i mors liv. Jeg ville ikke brutt med mannen på grunn av dette, men jeg tror du bør være så realistisk at du innser at han nå ikke er like forgapet i deg som du er i ham.
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2012 #7 Skrevet 12. juli 2012 Sånn var det her og. Helt til jeg ga opp og sa det var greit at vi bare hadde sex.... Nå er vi gift, har bare, kjøpt hus...ja. hele pakka:) Så tipset mitt er å være likegyldig;) Så du mener jeg bare skal fortsette som før og ikke si noe eller gjøre noe mer ut av det? Han sier han ønsker seg et langvarig forhold, men han har ikke vært i et til nå. Kan det hende han har kalde føtter til å forplikte seg mon tro? Jeg vet jo at han har hatt flere mindre seriøse forhold, men han slår meg heller ikke som den typen som vil bruke meg heller. Han fremstår som snill, omtenksom og grei. Og er det ikke litt rart at han prøver å få til et godt forhold til sønnen min hvis han ikke vil noe mer seiøst? Som sagt, jeg blir ikke klok! HI
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2012 #8 Skrevet 12. juli 2012 Detkan jo hende han bare synes det er for tidlig å binde seg på noen måter etter et så kort bekjentskap. Du har barn. Det er ikke alle som ønsker seg rollen som stefar. Bare det alene kan gjøre at det føles mer skremmende å deffinere seg som kjærster. Det tar ofte litt tid å bli sikker på om man vil satse på et forhold eller ikke. Han er tydligvis ikke der enda. At du allerede har introdusert sønnen din for ham er jo litt uheldig. Faren for at forholdet ryker er relativt stor og det er ikke morsomt for barnet om det er mange menn som kommer og går i mors liv. Jeg ville ikke brutt med mannen på grunn av dette, men jeg tror du bør være så realistisk at du innser at han nå ikke er like forgapet i deg som du er i ham. Han sa helt fra første stund at han er gla i barn og at det ikke var en hindring. Sønnen min har kunn møtt han som en hvilken som helst person som kommer på besøk. Så det er ikke noe knytting mellom de i den forstand, men de leker sammen da. HI
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2012 #9 Skrevet 12. juli 2012 Jeg er litt forvirret og kunne tenkt meg noen innspill fra noen. Jeg har møtt en super mann gjennom nettet. Vi har hatt daglig kontakt siden han sendte meg en melding i midten av mai. Tonen var grei og etter 3 uker chatting møttes vi for første gang. Vi fant tonen og vil si at det var total klaff. Jeg har en sønn slik at det er litt begrensninger med hvor ofte vi kan se hverandre, men vi treffes stort sett et par ganger i uken og da gjerne med overnatting. Ellers holder vi kontakten gjennom flere sms eller meldinger på facebook daglig. Han har møtt sønnen min og er kjempe flink med han. Jeg er helt fortapt i han og jeg har heller ikke lagt skjul på mine følelser. Jeg har hatt inntrykk av at han er forelsket i meg også, uten at han har sagt det rett ut. Hvorfor skulle han ellers bruke tid på meg? Jeg reiser snart på ferie og blir borte i 3 uker og vil gjerne definere det vi har før den tid. Jeg ønsker jo at han skal være kjæresten min, og for å være helt ærlig trodde jeg egentlig at vi var kjærester, men vi hadde bare ikke hatt «samtalen» enda. I går kveld (etter sex) tok jeg motet og spurte om jeg kunne kalle han kjæresten min. Han ble litt nølende og mente at det ikke var behov for å ta ting så fort spesielt siden jeg har barn. Han sa derimot at han liker meg og sønnen min, men at vi kunne ta det litt rolig. Hva i f… mener han med det? Jeg ble litt såret, men prøvde ikke å vise det. Jeg sa bare at han fikk gi meg beskjed når han var moden for å ta det skrittet. Vi har planer om å møtes igjen i helgen noe som indikerer at han vil tilbringe tid med meg, med hvorfor vil han ikke være i et forhold da? Er det vanlig at menn blir slik? Er det bare jeg som er litt hårsår og egentlig ikke må tenke mer over det? Jeg mener vi oppfører jo oss som om vi er i et forhold. Er det for tidlig å gå inn i et forhold med en person etter kun 1 mnd etter første møte? Hva tror dere går gjennom hodet han? Jeg vil helst ikke skremme han bort med å presse for mye på han, men jeg ble så utrolig usikker og lei meg… å kjære deg.. Dere har hatt sex og han vil "ta det rolig"..... Han er bare ute etter sex. Han er flink med sønnen din osv..men i mine øyne er det bare et spill.. Tror de fleste mannfolka vet at; vær snill med junior = kommer i buksene på mamma.. Men for min del så synes jeg du kunne ventet med å introdusere han før dere hadde funnet ut hva dere var..
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2012 #10 Skrevet 12. juli 2012 To måneder er vel ikke særlig lenge..Og offentliggjøre forholdet skjønner jeg han synes er tidlit. Jeg ville ikke latt ham møte mine barn enda heller jeg..FøRST "Venner"; så mer intime, så prøve og være kjærester,- Så treffe banr. Men jeg er vel ei sær gammel kjerring.. Men skjønner mannen godt jeg altså..Hadde ikke ville blitt offentlig" kjæreste" med en mann med barn før jeg var sikker på at det "var oss"..På samme måte som jeg ikke vil skaffe meg kjæreste før jeg er sikker på at det er oss.:Dating, og "Kjæreste" er greit, men ikke OFFENTLIG kjæreste...Sånn at jeg sier til alle et vi er sammen...Bare kosen og spenningen, så tar man alvoret med tid og stunder....
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2012 #11 Skrevet 12. juli 2012 Han ville jeg ikke brukt mer tid på var jeg deg. Har vært i samme situasjon som deg med en som sa og oppførte seg på samme måte. Kort fortalt lurte han meg i nærmere ett år, hadde flere jenter som han byttet på, fikk barn med en av de som jeg fant ut av selv. Kom deg vekk mens leken er god!
LilleVilje Skrevet 12. juli 2012 #12 Skrevet 12. juli 2012 Jeg ser at mange her mener han bare er ute etter sex, og det kan selvfølgelig hende. Men jeg tenker litt annerledes. For meg er en måneds bekjentskap ingenting, ikke to heller, og jeg hadde følt meg presset dersom noen hadde forsøkt å definere meg som kjæresten sin etter bare en måned eller to. Her tok det fire måneder fra min samboer og jeg møttes, til vi bestemte oss for at vi offisielt var kjærester. I disse fire månedene møttes vi stadig oftere, det ble mer naturlig å være sammen, å møte hverandres venner, det hele utviklet seg rett og slett på en naturlig måte - uten at vi la noe press på hverandre. Det eneste jeg gjorde klart etter et par måneder, var at nå var jeg såpass involvert at jeg ikke ville at noen av oss skulle holde på med noen andre fremover. Men frem til det hadde vi ikke engang den avtalen. Ingen av oss holdt på med andre likevel, da, men poenget er at vi ikke la noe press på hverandre. Folk er forskjellige, og det som er rett for meg og oss, er ikke nødvendigvis rett for deg - men kanskje det er rett for ham? Jeg forstår mannen godt her, for det er sånn jeg også fungerer! Så det kan hende at han faktisk er interessert i mer enn sex, men han syns det er tidlig å definere noe som helst. Så jeg tror ikke du vinner noe på å presse ham videre på dette!
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2012 #13 Skrevet 12. juli 2012 Jeg ser at svarene spriker veldig her, og jeg blir nok ikke noe klokere. Jeg må bare finne ut hva som er rett for meg i denne settingen. Hadde det ikke vært for at jeg skal reise bort på ferie i 3 uker så hadde jeg nok ikke spurt han heller, men jeg ville så gjerne vite hvor jeg står først. Mulig han lurer meg trill rundt, men alt han har sagt og gjort frem til nå peker på at han er på jakt etter noe mer enn bare sex. Jeg har vært fornøyd med opplegget slik det har vært frem til nå og da bør kanskje ikke dette avgjøre det. Vi får se hva som skjer når jeg kommer tilbake fra ferie. HI
LØVEN1 Skrevet 12. juli 2012 #14 Skrevet 12. juli 2012 Skjønner godt at du blir lei deg, hadde jeg også blitt. Når man er klar for noe seriøst er det vondt at partneren ikke vil det samme. Det kan selvfølgelig ha noe med at det bare er 1 mnd siden dere traff hverandre - men du skriver at dere traff hverandre på nettet, kan det være at han "forhandler" med flere damer samtidig og ikke helt har bestemt seg ennå?
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2012 #15 Skrevet 12. juli 2012 Svarene spriker nok fordi det er umulig å vite uten at man kjenner han. (Til og med da kan det være vanskelig.) Det kan være alt fra at han bare er ute etter sex, til at han er en ordentlig og fornuftig fyr som vil bruke god tid på å evt. gå inn i et forhold der det er barn involvert, selv om han kanskje har de samme følelsene som deg. Dette er det dessverre bare han som vet...
LØVEN1 Skrevet 12. juli 2012 #16 Skrevet 12. juli 2012 SkjØnner godt at du blir lei deg, hadde jeg også blitt. Når man er klar for noe seriØst er det vondt at partneren ikke vil det samme. Det kan selvfØlgelig ha noe med at det bare er 1 mnd siden dere traff hverandre - men du skriver at dere traff hverandre på nettet, kan det være at han "forhandler" med flere damer samtidig og ikke helt har bestemt seg ennå? Tror nok at jeg hadde fulgt med litt på profilen hans på nettet, om han var pålogget fremdeles osv.
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2012 #17 Skrevet 12. juli 2012 Dere har datet i 4????! uker og han føler at ting ikke har noe hast?? Må faktisk si at jeg syns han har rett. 4 uker er ingenting. Når du har hatt sex med han har du "åpna" dørene for at han får tilgang til godene uten forpliktelser og det er jo dumt, men det er ikke ensbetydende med at det KUN er det han er ute etter. Ei bekjent av meg brukte nesten 1 og 1/2 år på å vente på en sånn fyr og nå er de faktisk samboere, så joda det kan gå an, men ikke om du pusher på for mye (og tilgi at jeg sier det) så sinnsykt fort. Whats the rush?? Gi fyren tid. Menn er skrudd sammen på en litt annen måte.
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2012 #18 Skrevet 12. juli 2012 Dette høres akkurat ut som meg og samboeren min... Og Han trengte tid!! Noe jeg gav han, jeg var uforståelig tålmodig.. Etter et år ble vi først sammen enda vi tilbringte tid sammen nesten hver dag utenom ferier da.. Jeg ble fryktelig usikker og følte meg ikke helt trygg på han før vi ble definert som kjærester. Men fra vi ble sammen har jeg aldri tvilt et sekund på at jeg er den eneste for han. Jeg har spurt mye om dette i ettertid. Han sier at han har likt meg godt hele veien, men han trengte tid på seg. Han ville være sikker før han tok på seg rollen som stefar. Nå fatter jeg ikke hvordan jeg kunne være så tålmodig gjennom et helt år.. Jeg tror også han har flørtet med andre jenter underveis og hatt kontakt med flere jenter. Samboer sier at det aldri har vært noe seksuelt, så jeg slo meg til ro med det. Men nå er han verdens mest fantastiske mann! Angrer ikke et sekund på at jeg ventet så lenge på han (maste heller aldri på han)..
sax Skrevet 12. juli 2012 #19 Skrevet 12. juli 2012 Jeg synes egentlig ikke det er så rart at han vil ta litt rolig jeg da, og det behøver ikke å bety at han kun er ute etter sex! Dere har jo nesten nettopp møttes, og man kjenner hverandre faktisk ikke når det kun har gått 1,5 måned. Jeg og mannen datet og hadde sex i over ett halvt år før vi ble kjærester. Og jeg var ikke kun ute etter sex Det var jeg som var tilbakeholden, jeg ville kjenne han og være helt sikker på at det var det jeg ville. Har vært sammen i åtte år.
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2012 #20 Skrevet 12. juli 2012 Når mannfolk etter å ha hatt sex mange ganger med en dame vil "ta det rolig" og ikke offentliggjøre forholdet, så er de kun ute etter sex. Siden dere ikke er offisielt i et forhold, betyr det for ham at han kan pule andre. Og det er dessverre det 80% av menn under 35 vil, særlig når det gjelder alenemødre. Been there done that. Menn blir slik fordi mange av dem er slik - nedlegge mest mulig damer og slippe alt som heter forpliktelser. Han vil tilbringe tid med deg fordi han vil få seg en beta, that's it. Jeg er enig med denne her, dessverre
Gjest Hercule Poirot Skrevet 12. juli 2012 #21 Skrevet 12. juli 2012 Jeg mener at et par måneder er kort tid, og at det ikke er så rart om han vil vente litt. Nå skal du reise på ferie i 3 uker - ergo: Veldig fin anledning til å se om dette er et forhold det er verdt å satse videre på, eller om det bare er sex han er ute etter. Fordi at når dere har vært borte fra hverandre i 3 uker, så vil det være synlig med en gang etterpå - treffes dere, har dere like god kjemi, savnet hverandre osv --> noe å satse på. Mens hvis han er "lunken" og fremdeles ikke virker særlig "seriøs" --> se deg om etter noe annet, han trenger du iallefall ikke å satse på.
Gjest Heartbroken Skrevet 12. juli 2012 #22 Skrevet 12. juli 2012 Jeg skjønner at jeg har vært ute av kjæreste-gamet altfor lenge I mitt enkle hode hadde det å ha daglig kontakt i tillegg til sex vært nok til at jeg ansåg oss som kjærester. Hvordan man kan "date" i månedsvis, ha daglig kontakt og hyppig sex, og enda ikke ville definere forholdet som kjærester høres helt vilt ut for meg. Jeg tror heller at jeg aldri hadde kommet på å faktisk spør "er vi kjærester nå?" Det hører faktisk småskolen til i mitt hode Men jeg skjønner at jeg er ganske udatert når det gjelder dette temaet, men om du føler at dette er mannen for deg, må du nesten bare "ta samtalen" og fortelle hva og når det er viktig for deg å få vite om han satser på dere fremover.
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2012 #23 Skrevet 12. juli 2012 To alternativer. 1. Han liker å ha sex med deg, men liker deg ikke godt nok til å ville være sammen med deg. 2. Han har som du sier ikke vært i seriøse forhold før, og trenger kanskje litt tid. For noen er denne definisjonen av på være "kjærester" en big deal. Kan hende han trenger ekstra tid da du har ett barn, noe som er enda en ny ting for fyren. Forslag: avvent situasjonen. Det høres ut som dere har en fin greie på gang, og personlig heller jeg mer mot alternativ to, etter det du fortalte. Han vil fortsatt møte deg til helgen, så han liker deg jo. Om han fortsatt sier det samme om seks måneder derimot, kan vi snakkes igjen. Hilsen hobby-shrinken!
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 12. juli 2012 #24 Skrevet 12. juli 2012 Har han møtt vennene dine? Hvis ikke be han med på en vennesammenkomst grillings eller noe å sjekk hvordan han er med deg der.
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2012 #25 Skrevet 12. juli 2012 Jeg klarte ikke å dy meg og sendte en melding til han nå i sta. Jeg skrev at jeg beklagde om jeg skremte han med forpliktelser og skrev at jeg ikke har det travelt, men er litt usikker på hvor jeg har han. Han svarte at han ikke ble redd og syns det var naturlig at jeg tok det opp med tanke på hvordan vi har oppført oss. Han vil gjerne at vi snakker om det senere. Jeg er helt ny i dette date gamet og mine tidligere forhold har startet slik som dette, så jeg følte vel egentlig at vi var kjærester med tanke på oppførsel da, men ville ikke springe rundt og si det uten at han var enig. Mine venner vet jo om han og spør jo om hva som skjer og om vi er kjærester med mer. Jo mer jeg tenker på det kan det vel ikke bare være sex han er ut etter. Han var mer enn tålmodig i forhold til det og la ikke noe press på meg i det hele tatt. Men jeg kan jo som sagt ta helt feil og at han sier de rette tingene der og da mens han egentlig bruker meg, men samtidig så er det ikke det inntrykket jeg har fått av han til nå heller. Pga. ferie er det ikke lett å få han til å møte mine venner, får ta det etter jeg kommer tilbake og da får jeg se om han har ventet på meg. Det skal virkelig ikke være lett dette her altså HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå