Anonym bruker Skrevet 11. juli 2012 #1 Skrevet 11. juli 2012 Hva avgjorde hvilken megler dere skulle bruke til salget? Og dersom det var store sprik i prisantydningen dere fikk, valgte dere da den som satte høyest / lavest prisantydning?
Meg og alle gutta Skrevet 11. juli 2012 #2 Skrevet 11. juli 2012 Jeg mistet desverre min far i april og solgte derfor nylig leiligheten hans. Jeg endte på privatmegleren, det ble dyrt. 150000 kr måtte jeg ut med totalt og leiligheten gikk for 3,8 mill, men det ble gjort en veldig god jobb med markedsføringen og det kom MANGE på visning. Hovedgrunnen til at jeg valgte privatmegleren var fordi megleren bodde i oppgangen ved siden av og satt i tillegg i styret, derfor var han veldig kjent i nærområdet og når det gjelder leilighetene generelt. Jeg hadde ikke peiling, så han tok seg av alt. Ellers så likte jeg konseptet og følte at dette var en litt pågående og flink megler, ikke en som bare står i en krok og ikke kan svare på spm og ikke selger leiligheten... Nå forhørte ikke jeg meg ang pris med andre meglere, og hadde helt sikkert funnet noen billigere, men for meg så passa det veldig bra med han som var kjent osv.
Meg og alle gutta Skrevet 11. juli 2012 #3 Skrevet 11. juli 2012 Og megleren tippet en prisantydning på rundt 3,5 men ettersom det er et veldig populært og ettertraktet område så trodde han den kunne gå for alt mellom 3,5 og 4 mill. Takstmann satte taksten til 3,9 litt pga andre leiligheter der nylig hadde gått langt over prisantydning. Den gikk som sagt for 3,8. Leiligheten var bare 65 kvm, ble en kvm pris på over 60.000 så..
Gjest @---;- Skrevet 11. juli 2012 #4 Skrevet 11. juli 2012 Det vi har gått etter når vi har solgt begge leilighetene er pris på totalpakken og hva den inneholder. (Viktig å sammenligne epler med epler). Men, det som til sist har vært det avgjørende er personligheten til megleren. Det må være en person som vi klaffer med og som vi sitter igjen med et positivt inntrykk og følelsen av at er en selger.
MrsMilla Skrevet 11. juli 2012 #5 Skrevet 11. juli 2012 Vi fikk fire forskjellige meglere til å komme inn og vise hva de kunne tilby. Var noe sprik i antydningene, men alle var villige til å gå med på det vi ønsket - som viste seg å være riktig pris, den gikk rett over nettopp denne. Vi valgte litt utifra kjemi, hva melgeren kunne tilby og magefølelse. Gikk veldig greit.
Flettfrid og lilleprins Skrevet 11. juli 2012 #6 Skrevet 11. juli 2012 Snakket med to meglere i to forskjellige firma. Valgte han som hadde mest kunnskap om stedet og markedet der vi skulle selge, dessuten virket han mer seriøs og vi fikk god "kontakt". Det gjorde vi ikke på det andre firmaet, en ung jypling som ikke virket interessert i jobben.
BettyBoob Skrevet 12. juli 2012 #7 Skrevet 12. juli 2012 hadde 3 meglere på "befaring" her før valget falt på privatmegleren. kjemi, kjent i området og gode referanser. Han var også den dyreste, hehe! Fikk solgt leilighet for 200 000,- over takst så vi er fornøyde
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå