Gå til innhold

Hva er den morsomste boken du har lest?


Anbefalte innlegg

Gjest overlord
Skrevet

Typen le så man får vondt i magen. Uten at det blir platt og billig.

Videoannonse
Annonse
Gjest Juliea - kukløsklan
Skrevet

Potensgiverne kommer høyt opp på lista!

Skrevet

Hitchikers guide to the galaxy definitivt!

Skrevet

Reisebøkene til Bill Bryson! Ler så jeg gråter :)

Skrevet
Reisebøkene til Bill Bryson! Ler så jeg gråter :)
Ohhhh, takk for tipset! Skulle lese de en gang men så glemte jeg forfatternavnet, da skal jeg finne de :)
Gjest overlord
Skrevet
Reisebøkene til Bill Bryson! Ler så jeg gråter :)

 

Har nettopp bestilt to av bøkene hans:) Gleder meg!

Skrevet

Skjønner ikke helt greia med Potensgiverne. Syntes det var en søt og fornøyelig bok, men ikke mer enn det. Men alle andre jeg snakker med som har lest den mener den er KJEMPEARTIG. Sikkert jeg som er rar...

 

Jeg lo av Bridget Jones dagbok den gangen den kom. Og så lo jeg av "Hundreåringen som klatret ut av vinduet og forsvant". Og Hitchikers- bøkene :-)

Skrevet

Jeg husker jeg leste nynne bøkene. Dansk tv serie og. Utrolige situasjoner hvor man helst vil rive av seg håret:) dansk humor på sitt beste. Lo høyt lenge flere ganger der ja. Men det er veldig enkle bøker altså. Ellers er jeg veldig enig med #3 :) kjempe bok!

Gjest overlord
Skrevet
Skjønner ikke helt greia med Potensgiverne. Syntes det var en søt og fornøyelig bok, men ikke mer enn det. Men alle andre jeg snakker med som har lest den mener den er KJEMPEARTIG. Sikkert jeg som er rar... Jeg lo av Bridget Jones dagbok den gangen den kom. Og så lo jeg av "Hundreåringen som klatret ut av vinduet og forsvant". Og Hitchikers- bøkene :-)

 

Jeg har ikke lest potensgiverne. Frister rett og slett ikke.

Gjest overlord
Skrevet
Jeg husker jeg leste nynne bøkene. Dansk tv serie og. Utrolige situasjoner hvor man helst vil rive av seg håret:) dansk humor på sitt beste. Lo høyt lenge flere ganger der ja. Men det er veldig enkle bøker altså. Ellers er jeg veldig enig med #3 :) kjempe bok!

 

Har les de. Enkel feel-good, men ikke spes. morsomt. Fornøyelig kanskje:) Jeg ønsker noe hysterisk morsomt. Gjerne litt ondskapsfullt morsomt:)

Skrevet

Ha ha ha. Nå kom jeg på en artig bok som jeg skogglo av; "Dritt" av Irvine Welsh. "Filth" heter den på engelsk. Tragisk, kvalm, merkelig og artig!

Skrevet
Jeg ønsker noe hysterisk morsomt. Gjerne litt ondskapsfullt morsomt:)

 

Er jo veldig smak og behag da, men om du liker å lese på engelsk så er Good Omens av Neil Gaiman og Terry Pratchett en av de morsomste bøkene jeg noensinne har lest!

Skrevet

Jeg er enkel i leseveien så: Shopoholic-bøkene

Ellers syns jeg The Nanny Diaries var utrolig morsom.

 

Skrevet

Har aldri ledd så mye som da jeg leste "Arsenic and old lace" første gang, på engelsk. Arsenikk og gamle kniplinger på norsk, tror jeg. Hvis man ser for seg at alle personene er like alvorlig ift sine roller så blir det rimelig surrealistisk og hysterisk :)

Minespillet til Cary Grant i svart-hvitt-filmen etter boken er fantastiske :) Teaterversjonen som mange har sett er ikke morsom, synes jeg...

 

"uh-oh" og "It was on fire when I lay down on it" av Robert Fuglhum er lette bøker også. Ikke alt er like bra, men mye veldig morsomt! Usikker på om de er kommet på norsk noen gang.

 

Enig med en av de andre over her "Potensgiverne" var fornøyelig, men syntes ikke den var hysterisk morsom.

 

Hm, lenge siden jeg leste en bok som virkelig fikk meg til å le!

 

Godt tema, HI :)

Skrevet

Nå har jeg en rar form for humor og kan lett le av det meste, så bøkene jeg skriver her....tror jeg ikke er bøker du ler så du gråter av. Men jeg lo godt av de og elsker disse bøkene.

 

Odd Thomas bøkene til Dean Koontz.

Skrevet

Jeg leser skjelden morsomme bøker da jeg er en krim-sluker. Men av morsomme bøker jeg har lest må det vel være Berlinerpoplene (de 3 første) og bøkene om Elling :)

Skrevet
Nå har jeg en rar form for humor og kan lett le av det meste, så bøkene jeg skriver her....tror jeg ikke er bøker du ler så du gråter av. Men jeg lo godt av de og elsker disse bøkene. Odd Thomas bøkene til Dean Koontz.
Er de bra altså? Har lest sikkert 20 bøker med han men aldri odd thomas! Må sette igang på de da :)
Skrevet

Jeg lo mye av populærmusikk fra vittula av Michael niemi, alt blir klart og betydelig av Jonathan saffron foer og en bok jeg ikke husker hvem som har skrevet men som jeg tror het Tractors in Ukrainian (sikkert traktorer på ukrainsk på norsk ;) ) . Ler masse av Woodhouse også :)

Skrevet

Jeg ler av Arto Pasilinnas bøker. Kollektivt selvmord var bare herlig, samme med harens år og Den ulende mølleren.

Skrevet

Pornopung:)))

Skrevet
Nå har jeg en rar form for humor og kan lett le av det meste, så bøkene jeg skriver her....tror jeg ikke er bøker du ler så du gråter av. Men jeg lo godt av de og elsker disse bøkene. Odd Thomas bøkene til Dean Koontz.
Er de bra altså? Har lest sikkert 20 bøker med han men aldri odd thomas! Må sette igang på de da :)

 

Jeg syns de er bra og har lest alle Odd bøkene. Har også lest mange av bøkene hans, men disse Odd bøkene har mer humor i seg og selvfølgelig fiction. Liker du bøker som Dean Koontz har skrevet, så anbefaler jeg Odd bøkene, og håper at du liker dem også :)

 

Fikk høre at de skal lage film av disse bøkene og.

#15

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...