Sørlandsmommy Skrevet 11. juli 2012 #1 Skrevet 11. juli 2012 Må spørre dere kloke damer her... Babyen vår har nettopp begynt med middag, ca kl 15. Da det er sommer, så er vi jo litt på vift og det kunne vært greit å ta med seg maten hans. Han får en most potet til middag, bruker stavmikser på det. Men kan jeg lage dette på morgenen og så varme det igjen i mikro? Er jo redd både for bakterier og at det skal smake vondt. Ser ikke for meg at oppvarmet potet(most med vann/olje) er så godt... Hva gjør dere andre?
Brillefint - Jadda! Skrevet 11. juli 2012 #2 Skrevet 11. juli 2012 Jeg lager middag for 4-5 dager i gangen. To porsjoner hives rett i kjøleskapet - klapper lokket på når det er avkjølt. Resten går i fryseren. De to porsjonene jeg har i kjøleskapet blir middag den dagen det er laget og neste dag. Kjør på med litt gulrot i lag med. Da blir det bedre på smak. Funker helt fint å varme opp i mikro her i huset i allefall. En avkjølt eller frossen middagsporsjon tåler helt sikkert noen timer i stelleveska hvis du har vært nøye med hygiene når du laget maten og avkjølte den raskt etter tilberedning. Sånn ellers; Hipp sitt gulrot/potetglass funker fint på tur her i huset.
FruSkurk&BandittBarna Skrevet 12. juli 2012 #3 Skrevet 12. juli 2012 Har laget store porsjoner og frosset ned på glass. Tar opp å setter i kjøleskapet til neste dag. Er jeg i tvil om maten holder på tur i varmen etc kjøper vi heller et ferdig glass. Men en potet som er kokt om morningen burde nok klare seg fint. Evt oppbevar den sammen med et kjøleelement i en pose i stelleveska hvis dere farter rundt uten kjøleskap?
Gjest Mentha Skrevet 12. juli 2012 #4 Skrevet 12. juli 2012 (endret) Jeg gjorde som nevnt over her, lagde store porsjoner og frøs ned på glass. Satte ett eller to i kjøleskapet så jeg hadde et par porsjoner klare. Ville heller kjøpt ferdige glass når dere skal ut på vift, da er du sikret at maten holder seg. Vi brukte mye glass fra Hipp når vi var ute, først grønnsaksmos og senere middagsglass eller yoghurt. Mye enklere ift holdbarhet og bakterier og junior likte det godt. Finn en type eller to som du vet babyen liker og ha et par glass i stellebagen, så har du alltid et måltid når du er på farten Endret 12. juli 2012 av Mentha
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå