Gå til innhold

Dere som bleker håret hjemme, se hit!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken farge bruker dere? Merke og nummer gjerne om du husker, evt navn.

Jeg er lys blond i utgangspunktet, men har de siste årene blitt mørkere (les: kommunefarget), og spesielt mørk synes jeg jeg blir når jeg er gravid.

Trenger å gjøre noe med det, og har rett og slett ikke hverken råd eller tid til å vente på frisør nå.

Ikke lyst til å bli platinablond, men en naturlig lys farge...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker den fra Nutrisse med Vendela Kirsebom på bildet. Tror den heter ekstra lys blond, men blir ikke platina på meg iallefall. Jeg er og "kommunefarget" til vanlig...

Skrevet

om du vil ha en naturlig look burde du absolutt ikke bleke hele håret.. men få stripet de hos en frisør :) om du farger hele håret vil du etter en stund få en ufin ettervekst... de ser meir naturlig ut da med litt striper :)

Gjest Mentha
Skrevet

Blekemidler er ganske sterke greier, jeg ville ikke gjort det mens jeg var gravid.

Jeg brukte en som het gyllenblond, men husker ikke noe mer enn det. Tror det var Schwartzkopf eller nutrisse...? Se i alle fall etter varme blondfarger, kornblond, gylleblond etc.

Skrevet

kan kjøpe lysfarging, det skader ikke håret så mye

Skrevet
Blekemidler er ganske sterke greier, jeg ville ikke gjort det mens jeg var gravid. Jeg brukte en som het gyllenblond, men husker ikke noe mer enn det. Tror det var Schwartzkopf eller nutrisse...? Se i alle fall etter varme blondfarger, kornblond, gylleblond etc.

Hvorfor vil du ikke bleke håret når du er gravid? Tror du blekemiddelet trekker ned i hodet ditt?

Gjest Mentha
Skrevet
Blekemidler er ganske sterke greier, jeg ville ikke gjort det mens jeg var gravid. Jeg brukte en som het gyllenblond, men husker ikke noe mer enn det. Tror det var Schwartzkopf eller nutrisse...? Se i alle fall etter varme blondfarger, kornblond, gylleblond etc.
Hvorfor vil du ikke bleke håret når du er gravid? Tror du blekemiddelet trekker ned i hodet ditt?

Hver sin smak, men jeg er ikke interessert i å kline inn verken hår eller hud med sterke kjemikalier når jeg er gravid.

Skrevet
Hver sin smak, men jeg er ikke interessert i å kline inn verken hår eller hud med sterke kjemikalier når jeg er gravid.

Det er jo selvsagt helt greit, men jeg lurte bare på hva du mener er farlig med det?

Jeg spurte frisøren min om det, og hun sa at det var forsket mye på det og at de aldri hadde funnet tegn på at det kunne være farlig med hårfarge/bleking på gravide.

Bruker du ikke dusjsåpe, rollon eller fuktighetskrem heller?

Gjest Juliea - kukløsklan
Skrevet

Nå er jo ikke Mentha dum, så spydighet er unødvendig, men det er jo en rimelig sterk lukt på belekmiddel og det pustes inn som andre løsemidler. De færreste blir anbefalt å male et rom som gravide det er samme kjemikalier i blekemiddel som maling, white spirit ol. Så det er ikke det beste å sniffe for babytass

Skrevet
Jeg bruker den fra Nutrisse med Vendela Kirsebom på bildet. Tror den heter ekstra lys blond, men blir ikke platina på meg iallefall. Jeg er og "kommunefarget" til vanlig...
Den bruker jeg også. :)
Gjest Mentha
Skrevet (endret)
Det er jo selvsagt helt greit, men jeg lurte bare på hva du mener er farlig med det? Jeg spurte frisøren min om det, og hun sa at det var forsket mye på det og at de aldri hadde funnet tegn på at det kunne være farlig med hårfarge/bleking på gravide. Bruker du ikke dusjsåpe, rollon eller fuktighetskrem heller? #6

Har aldri sagt at det er farlig. Men jeg er heller ikke overbevist om at det ufarlig. Og personlig så er jeg ikke interessert i å utsette mitt ufødte barn for en evt risiko. 9 mnd er ikke noe problem for meg å gå uten å bleke håret.

Og selvsagt bruker jeg dusjsåpe, fuktighetskrem og deo, hvorfor sammenligner du det med blekemidler?

Endret av Mentha
Skrevet
Det er jo selvsagt helt greit, men jeg lurte bare på hva du mener er farlig med det? Jeg spurte frisøren min om det, og hun sa at det var forsket mye på det og at de aldri hadde funnet tegn på at det kunne være farlig med hårfarge/bleking på gravide. Bruker du ikke dusjsåpe, rollon eller fuktighetskrem heller? #6
Har aldri sagt at det er farlig. Men jeg er heller ikke overbevist om at det ufarlig. Og personlig så er jeg ikke interessert i å utsette mitt ufødte barn for en evt risiko. 9 mnd er ikke noe problem for meg å gå uten å bleke håret. Og selvsagt bruker jeg dusjsåpe, fuktighetskrem og deo, hvorfor sammenligner du det med blekemidler?

Det var ikke meningen å være spydig, men jeg syns det er litt rart at man er så redd for ting som faktisk ikke blir regnet som risiko i det hele. Om avgasser o.l. fra blekemidler og andre hårprodukter hadde vært skadelige, hadde man vel knapt sett en gravid frisør noen gang?

De fleste hudprodukter har også kjemikalier i seg, så når du sa at du ikke ville kline kjemikalier på hverken hud eller hår i graviditeten, lurte jeg på om det gjaldt vanlige hygieneprodukter også.

Det var bare det :)

Gjest Mentha
Skrevet (endret)
Har aldri sagt at det er farlig. Men jeg er heller ikke overbevist om at det ufarlig. Og personlig så er jeg ikke interessert i å utsette mitt ufødte barn for en evt risiko. 9 mnd er ikke noe problem for meg å gå uten å bleke håret. Og selvsagt bruker jeg dusjsåpe, fuktighetskrem og deo, hvorfor sammenligner du det med blekemidler?
Det var ikke meningen å være spydig, men jeg syns det er litt rart at man er så redd for ting som faktisk ikke blir regnet som risiko i det hele. Om avgasser o.l. fra blekemidler og andre hårprodukter hadde vært skadelige, hadde man vel knapt sett en gravid frisør noen gang? De fleste hudprodukter har også kjemikalier i seg, så når du sa at du ikke ville kline kjemikalier på hverken hud eller hår i graviditeten, lurte jeg på om det gjaldt vanlige hygieneprodukter også. Det var bare det :)

Greit nok det. Det er et spørsmål, som rundt så mye annet i graviditeten, om hva man føler seg komfortabel med. Der jeg kan bruker jeg naturprodukter, urteprodukter og allergivennlige produkter, både når jeg er gravid og ellers.

Endret av Mentha

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...