Anonym bruker Skrevet 11. juli 2012 #1 Skrevet 11. juli 2012 Jeg drikker ofte, elsker å føle meg rolig og balansert etter noen glass med vin og kan i perioder drikke i ukedagene også. Det går aldri utover det daglige, jeg føler ikke lysten på alkohol på dagtid, men når kvelden kommer så er det nærmest blitt en vane. Jeg drikker meg aldri full, jeg er aldri bakfull, men tror jeg begynner å like denne vanen altfor godt. Er redd for å bli alkoholiker selv om jeg ikke mistenker at jeg er det ennå. Kan lett holde meg unna, men lysten ligger der alltid. Huff, dette høres jo ikke bra ut. Er det noen der ute som har erfaringer? Del!
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2012 #2 Skrevet 11. juli 2012 Det er fort gjort å gå seg inn i en vane og dermed øke både hyppigheten og mengden man drikker når man først drikker. Siden du ikke har lyst på alkohol på dagtid så prøv å finne ut hvorfor du "trenger" det om kvelden. Da jeg studerte var det stress som gjorde at jeg stadig oftere tød til et glass vin om kvelden. Det økte gradvis til to glass, men selv om det ikke var hver kveld så bestemte jeg meg for å kutte nettopp fordi jeg så hvor lett det var at dette kunne skli ut. Jeg fant andre måter å stresse ned på kvelden, rolig musikk, gode teer, b-vitamin og magnesium.... Jeg har ikke lysten liggende der alltid slik du skriver, men hadde det nok den gangen. Jeg har ingen problemer lenger med å få lyst på mer om jeg drikker et glass hver kveld i ferien, f.eks. Hvis du alltid har lyst på alkohol på kveldene, og heller ikke blir bakfull så ville jeg vært veldig obs!!! Ikke drikk når du er alene, ikke drikk hver dag, ha en anledning (f.eks. fest eller vennelag) for å drikke. Det er veldig fort gjort å bikke over fra å tro man har kontroll til plutselig ikke å ha det lenger. Noen har genetisk mer anlegg enn andre for å bli alkoholikere også, så vær forsiktig - spesielt siden du skriver at du føler deg så "rolig og balansert etter NOEN glass med vin". Finn heller ut andre måter å finne roen og balansen. Yoga er en fin måte å bli kjent med egen kropp på og finne ro på. Yoga med etterfølgende avspenning er fantastisk, kan nesten bli en beroligende lykkerus av det Det som er fint er jo at du har fått varsellamper inni ditt eget hode ang alkoholvanene dine - da kan du også styre det. La det ikke gå for langt i hvert fall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå