Sydamen Skrevet 11. juli 2012 #1 Skrevet 11. juli 2012 Huff, jeg er 25 uker på vei og kjent liv hver dag siden uke 22, alltid rett etter måltider og når jeg har lagt meg på sofaen. Men ikke noe i dag, ikke en eneste bevegelse. Selv etter kanelbolle, cola og middag. Vi er på ferie på andre siden av landet, langt unna fastlege og min jordmor. Når først den ekle følelsen av at noe er galt har satt seg er det ingenting som får den vekk. Så min mann, mamma og bestefar kjørte opp til legevakten som ligger på sykehuset her og ble så godt tatt vare på. Men den bilturen opp var helt grusom, jeg satt å håpet og håpet på en bitteliten bevegelse. Men ingenting. Damen på legevakten ringte opp på fødeavdeligen for å høre om det var best at jeg kom dit. Ble sendt rett opp i fjerde etasje og ble møtt av en snill jordmor som fant fram dopleren. Jeg satt først i en stol, hun fant ingen lyd. Fikk beskjed om å legge meg på benken. Hun lette og lette men fant ingen hjertelyd. Da knakk jeg helt sammen i tårer. Hun sa hun skulle ut å finne et annet apparat men kom fort inn igjen og sa det var en lege der som kunne se på meg. Inni et annet rom og ultralydmaskin. På med gele og der var det nydeligste synet, et bankende hjerte og fin fosterlyd. Man har jo ikke lyst til å være en "hysterisk gravid", men følte jeg skikkelig tatt på alvor. Det har vært litt bevegelse nå etter vi kom hjem og det er helt nydelig!
VinterSol+2 Skrevet 11. juli 2012 #2 Skrevet 11. juli 2012 Så bra at alt stod bra til!! Med førstemann opplevde jeg det samme, og følte meg veldig "hysterisk" for at vi kom inn på en sjekk. Da fikk jeg skjenn av overlegen, som sa at man ALLTID skal si i fra, og sjekkes, når sånt skjer. "det at vi kan sjekke at alt er bra, det er i orden. Men om du drøyde, og det var noe, er det ikke sikkert vi kunne gjrt noe. Du skal ALDRI vente så lenge, hører du!" Det gjelder deg og! Babyen min som normalt er helt turbo har også hatt et rolig døgn, og det er ekkelt!! Men her ER det bevegelser da, så jeg antar at han bare har skiftet leie, og kanskje er litt søiten sånn som jeg... Men jeg kjenner panikken komme ja, når jeg ikke kjenner like mye som normalt!
Sydamen Skrevet 12. juli 2012 Forfatter #3 Skrevet 12. juli 2012 Hun har tydeligvis dårlig samvittighet for i dag har hun beveget seg mer enn vanlig og jeg fikk til og med en solid spark når jeg lå på siden!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå