Vicky 83 Skrevet 11. juli 2012 #1 Skrevet 11. juli 2012 Er det noen her som driver med triatlon? Tar det veldig mye av tiden din? Er det gjennomførbart som småbarnsmor? Må jeg ha erfaring fra organisert svømming, løping eller sykling? Hvordan kan jeg komme i gang? Jeg bor i Bergen. Jeg liker både svømming, sykling og løping, og trenger en treningsmåte som motiverer.
2søtesmåh Skrevet 13. juli 2012 #2 Skrevet 13. juli 2012 Kan fint greie det som småbarnsmor. Ville først og fremst lært meg løping. Det bedrer kondisen fortest,- så kan man ta syklingen og svømmingen som "bi-aktiviteter";- da dette er aktiviteter som er lettere og klare så lenge kondisen er i orden, men JEG synes iallefall at det er vanskeligere og trene kondis med svømming og sykkel..... Når det nærmer seg løpet, så kan det være greit og øke frekvens på sykkel, da mest for å få mila i baken, og trene opp lårene. Når det kommer til svømming, lær deg en energieffektiv svømmemåte. "alle" greier 1500meter, men greit og bruke litt tid på og lære crawl og få en god teknikk der når løet nærmer seg, så går det litt fortere. Med tre økter i uka fra nå og fremover, innkjøp av tredemølle og ergometersykkel el brukt spinningsykkel, kan du trene hjemme når barna er i seng,- voila, du mister ikke tid med de og du trenger ikke "bruke opp" barnevakt for og få trent. Også kan du begynne og prøve "kombiøkter" når formen er "på topp" og da selvsagt være nødt til og bruke såpass lang tid på ei økt at barnepass blir nødvendig,- og du mister tid med barna. Men jeg antar du finner masse info om hvordan trene på nettet, og det finnes sikkert klubber i nærheten. Men så vidt jeg vet er det ingen krav til og være "organsiert" for og drive med det:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå