Gå til innhold

Nå som det er ferie, spiser du....

Anbefalte innlegg

Skrevet

godteri, is, kaker, potetgull eller drikker brus daglig..? Evt hvor mye?

PS. Øker det sjansen for feks diabetes eller insulinresistens å ha i seg sØtsaker daglig i ferien??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du gravid, kan det øke sjangsen for svangerskapsdiabetes. Men bortsett fra det skal det nok gå bra.

Her prøver vi å holde oss sunn i ukedagene, selv om det er ferie. Spiser gjerne mer frukt, og bær. Men er vi bortreist på ferie, så går det nok med en is eller to for dagen.

Skrevet

Nå har ikke jeg ferie enda, men går hjemme med storesøster som har ferie og tar lillebror ut av bhg 2-3 dager i uka på liksom ferie som han kaller det. Jeg slanker meg og lever etter det. Skeier ikke ut.

Men når vi tar ferie alle sammen og reiser på tur kommer jeg nok til å kose meg med måte. For jeg synes det heller er verd det å gå ned det ekstra etterpå enn å tenke kost og kcal hele ferien :D

Signerer #2 ang diabets spm.

Skrevet

Ja, jeg spiser utrolig mye søtsaker nå!! Huff.. Det er is, brus og sjokolade omtrent hver dag!

Skrevet

Nei, har det samme kostholdet som normalt. Men er vi tur skeier jeg mer ut. Kroppen vet ikke om det er ferie eller, og det øker sjansen for diabetes om man har høyt inntak av raske karbohydrater.

Skrevet

Spiser akkurat som vanlig i ferien, bortsett fra at jeg av og til bruker grillen i stedet for steikepanna :) Drikker litt mere vin da, men det er en annen sak..

Gjest Juliea - kukløsklan
Skrevet

Huff og huff, dytter i meg alt som tilbys og som jeg kommer over.. Spiser en smil nå as we speak.. Brus derimot klarer ejg meg heldigvis uten.

Gjest Mentha
Skrevet

Det det går mer av er vin og øl. Ikke noe hurramegrundt og flatfyll, men det blir fort et glass om kvelden når det er finvær ute, og vi kan sitte og nyte solnedgangen eller noe slikt.

Og is spiser jeg aldri, bortsett fra i ferier. Blir ikke noe mye å mase om da heller, har vel spist tre is så langt i år.

Ellers er vel kostholdet bortimot det samme, og selv om vi griller mye blir det masse grønnsaker til i form av salat osv.

Blir mye mer snopsjuk når det er dårlig vær om sommeren, og man bare blir sittende inne.

Skrevet

Takk for alle svar:)

Jeg er ikke gravid, bare over gjennomsnittet redd for diabetes da jeg veier litt for mye....røyker ikke og har det ikke i familien.

Her er det kornblanding til frokost, og vann som tørstedrikk...MASSE salat og grønnsaker til middagen, meen det er smågodt eller potetegull til kvelds....=/ =/ Er ikke lurt å ha smågodt i huset, blir til at man småspiser gjennom dagen....var i sverige forrige uke, derfor vi har det nå....pleier vanligvis kun å ha det i helgene....

..kjempedumt???

Gjest Siklerotte
Skrevet

Ja, faktisk så mye at jeg på fire uker klart å legge på meg 3-4 kilo uten problemer, men så har jeg heldigvis mistet matlysten totalt nå, så det er på vei tilbake, sånn frem til jeg kommer til å stappe i igjen. Jeg spiser absolutt alt jeg kommer over, selv om jeg egentlig ikke har lyst, og det er kanskje ikke så rart at kroppen reagerer når kostholdet mitt får en så brå overgang (spiser ikke noe sukker til vanlig, og det er mye mat jeg stapper i meg som jeg har personlig forbud mot i hverdagen). Men ferie er ferie, og da regner jeg alltid med noen kilo ekstra. :P

Skrevet

Her blir det akkurat samme mat som før :) Jeg er nok over gjennomsnittet bevist hva ernæring angår. Både når det gjelder store og små.

Litt mer middager ute,og kanskje en pose poppkorn eller et glass bruk i uka blir det gjerne, men det er mer fordi jeg har lyst på og kan, fremfor at det er fordi det er ferie.

Liker ikke trenden med at vi normenn bruker ferier som unnskyldning for å sjokkere kroppen med sukker og fett i større mengder en den får i hverdagen.

Det samme gjelder forøvrig også Alkohol.

Nå mener selvsagt ikke jeg et glass vin til maten, men skikkelig festing og drikking,flere ganger i uka.

Nei, her blir det mye frukt,grønt,salat og varierte måltider, samt lange fjell og heiturer med hundene :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...