Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har registrert stor hageinteresse og mye kunnskap om botanikk her, så jeg spør; kan jeg forvise orkideen min til verandaen? Den har ikke gjort noe galt, den er veldig fin og oppfører seg som den skal. Det er jeg so er problemet. Jeg er nemlig allergisk mot den... Men vil ikke kaste den, eller sette den i kjelleren hvor den forrige havnet. Har nettopp fått den av en kjær venninne. (Og selv om vi har kjent hverandre en årrekke så vet vi tydeligvis ikke ALT om hverandre.)

Men altså; vil den overleve norsk sommer på veranda?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aner ikke hvorvidt den overlever ute, men ville vært forsiktig med å sette den i direkte sollys hele dagen. Selv om de skal ha mye dagslys så blir iallefall våre "solbrente" når de står i vinduskarmen nå på sommeren hvor det kommer sollys inn stort sett hele dagen

Skrevet

Takk :-) Den står på verandaen nå. Ingen fare for sol. Selv om været blir sommeraktig så står orkideen under markise, og har skygge hele dagen. Formen min er nå så mye bedre at det er uansett ikke et alternativ å ta den inn igjen, men jeg ser den gjennomstuevinduet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...