Gå til innhold

Skuffet over venninne etter fødsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk barn nr 2 for 4 mnd siden, og bestevenninna mi har enda ikke besøkt oss.. med andre ord har hun ikke sett babyen. Har sagt flere ganger at hun skal komme, men det kommer alltid noe i veien.. jeg ser på facebook at hun stadig er på kino, fest, besøk osv. Hun har ikke barn selv..

Jeg har alltid stilt opp for henne og da føles det litt sårt at hun ikke gidder å komme en time engang for å se på babyen.

Er det jeg som er for kravstor eller hva?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Fikk barn nr 2 for 4 mnd siden, og bestevenninna mi har enda ikke besøkt oss.. med andre ord har hun ikke sett babyen. Har sagt flere ganger at hun skal komme, men det kommer alltid noe i veien.. jeg ser på facebook at hun stadig er på kino, fest, besøk osv. Hun har ikke barn selv.. Jeg har alltid stilt opp for henne og da føles det litt sårt at hun ikke gidder å komme en time engang for å se på babyen. Er det jeg som er for kravstor eller hva?

Send henne en mld på facebook og spør henne. Hadde jeg gjort. Er ikke for mye forlangt, jeg hadde selv blitt skuffet om det var en av mine venninner.

Skrevet

kansje hun sliter med å få barn selv??? om ikke er det merkelig

Skrevet

Jeg har spurt henne flere ganger om hun vil ta en tur, hun sier ja helt til det kommer noe annet mer spennnende i veien.. :( Da kommer hun med dårlige unnskyldninger og sier hun kommer heller neste uke..noe hun ikke har gjort.

HI

Skrevet
kansje hun sliter med å få barn selv??? om ikke er det merkelig

Hun er singel så hun er nok ikke prøver..

Skrevet
Jeg har spurt henne flere ganger om hun vil ta en tur, hun sier ja helt til det kommer noe annet mer spennnende i veien.. :( Da kommer hun med dårlige unnskyldninger og sier hun kommer heller neste uke..noe hun ikke har gjort. HI

Da hadde jg gitt blaffen i henne, du har gjort ditt, hun får ta neste steg. Gjør hun ikke det, så er hun ingenting å samle på.

Høres ikke ut som om det er en så veldig god venninne, gode venninner gjør bare ikke sånt..

Skrevet

Huff, jeg forstår godt at du er skuffet. Jeg hadde også en god venninne, jeg anså henne for å være en av mine nærmeste. Siden jeg fortalte at jeg var gravid, var hun helt plutselig borte. Noen uker senere forlot samboer meg, så jeg trengte henne virkelig da. Sa i fra til henne hvordan jeg følte det to ganger, men hun lar bare være å ta kontakt....

Så jeg måtte bare bestemme meg for å kutte henne ut, hun sviktet meg når jeg trengte henne mest.

Så jeg sier, glem henne. Det er tydeligvis når man får barn man ser hvem som er ordentlige venner....

Skrevet

Er ikke alle som er like entusiastiske i forhold til babyer da. Før jeg fikk barn selv så kunne ihvertfall jeg styre meg.

Skrevet

Skjønner deg godt, sånn var det med meg også, her er snuppa snart 15 mnd. Har ikke noe særlig kontakt med de bortsett fra like/kommentere statuser/bilder på face. Jeg har vært ute én gang siden fødselen, og da skulle de plutselig treffe meg på byn. Traaaagisk!

Gjest Filifjonka
Skrevet

Er ikke alle som er like entusiastiske i forhold til babyer da. Før jeg fikk barn selv så kunne ihvertfall jeg styre meg.

Men likevel kan man jo tenke på venninnen og ta hensyn til hennes følelser?

Jeg var heller aldri typen til å kaste meg over andres barnevogner og gi komplimenter til babyen og dikke og dulle, men likevel besøkte jeg venninner som fikk barn før jeg selv fikk. Likevel kjøpte jeg gaver og holdt babyene deres og tok bilder og sa at de var søte. Og de var jo søte, selv om jeg ikke var spesielt interessert.

Det handler om folkeskikk, rett og slett. Og det å avtale at man skal komme på besøk, for så å avlyse gang på gang bare fordi man finner på noe mer spennende, det er jo rett og slett uhøflig.

Det blir jo på samme måte som om HI skulle avtale å treffe denne venninnen, og så alvyse fordi noe annet og bedre dukket opp. Og så gjøre det flere ganger på rad. Man gjør da ikke slikt mot venninner, baby eller ikke baby.

Til HI. Jeg forstår at du er såret. Når venner bryter avtaler og tydelig demonstrerer at du er uviktig, og at det største som har skjedd i ditt liv er helt uten betydning for dem, da har du lov å bli såret.

Jeg hadde vel personlig prøvd å gi blaffen i henne, og heller funnet meg noen andre (bedre) venner.

Skrevet

Du er ikke alene! Ingen av mine venninner fra før jeg ble mor har vist spesielt stor eller ingen interesse. Det jeg gjorde var å slutte å invitere, og da tok ei av dem hintet og skjerpet seg, de andre fikk bare seile sin egen sjø..

Skrevet
Fikk barn nr 2 for 4 mnd siden, og bestevenninna mi har enda ikke besøkt oss.. med andre ord har hun ikke sett babyen. Har sagt flere ganger at hun skal komme, men det kommer alltid noe i veien.. jeg ser på facebook at hun stadig er på kino, fest, besøk osv. Hun har ikke barn selv.. Jeg har alltid stilt opp for henne og da føles det litt sårt at hun ikke gidder å komme en time engang for å se på babyen. Er det jeg som er for kravstor eller hva?

Hun er singel og ikke prøver.. men det betyr ikke at hun ikke ønsker seg en familie..eller?

Da jeg var singel og barnløs så drømte jeg om min egen familie, et sted å høre til.. men var som sagt singel..men ønsket lå der alikevel..

Kanskje det ligger noe sårt bak det at hun unngår deg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...