Anonym bruker Skrevet 11. juli 2012 #1 Skrevet 11. juli 2012 Hvorfor er det ene bedre enn det andre. Begge deler er å snyte staten og dermed oss andre.
Miss 84 Skrevet 11. juli 2012 #2 Skrevet 11. juli 2012 Det kommer jo litt an på hvor mye man smugler eller lurer til seg. I tillegg vil jeg jo si at om man lurer til seg trygdeytelser, så tar man penger... smugler man lar man være å betale penger.. en stor forskjell bare der. + at de som lurer til seg eks trygd gjør at alle blir mistenkeliggjort, også de som er syke på trygd.
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2012 #3 Skrevet 11. juli 2012 Så det å la være å betale det du skal er mindre galt enn å lyve til seg litt ekstra? De som smugler gjør vell også at andre blir mistenkliggjort? Man må jo bestandig forvente at folk ikke snakker sant.
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2012 #4 Skrevet 11. juli 2012 Hvem sier at det er greit å smugle? Og hva er det greit og smugle? En flaske sprit, men ikke en lastebil med sigg?
Miss 84 Skrevet 11. juli 2012 #5 Skrevet 11. juli 2012 Og det er litt værre for en liten gruppe trygda å bli mistenkeliggjort hele tiden, enn at alle (dine ord #1) blir mistenkeliggjort for smugling på vei hjem fra ferie eller sverigetur.
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2012 #6 Skrevet 11. juli 2012 Jeg synes tollgrensa på 200 kr for postforsendelser fra utlandet er helt på trynet, og satt opp for å hindre at folk kjøper varer som er billigere og bedre i utlandet. Og her kan man da unngå toll ved å merke pakken som "gave". Forstår overhode ikke forskjell på gavemerking og det å ta av merkelapp på kjole og ta den på seg. Prinsippet er det samme. Og nei, jeg smugler ikke, men skjønner tankegangen. Når staten slutter å legge på latterlige gebyrer for alt her i verden, slutter folk å smugle. Gebyrer som skatt, kommunale utgifter, egenandeler hos lege og lignende er fornuftige. TV-lisens, moms på sunne matvarer og tollgrensa på 200 kr er ikke det, og blir dermed ikke respektert av særlig mange, selv om de betaler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå