Gå til innhold

Når får/fikk barnet ditt egen mobil?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tredje klasse

Skrevet

6 år - 7 år siden. Har ikke en mobilavhengig sønn enda selv om folk spådde det..

Skrevet

Når de kan kjøpe selv. Gidder ikke sponse unger med sånt tull.

Skrevet

Storesøster fikk når hun begynte i 1.klasse.

Planen var at hun skulle ta bussen hjem fra skolen mens jeg var på jobb. Da kunne hun få tak i meg og jeg kunne få tak i henne. Mobilen skal til vanlig ligge i stua, hun har den ikke med seg i lommen verken på skolen, på lekeplassen eller til besteforeldrene på overnatting.

Vi har ikke tatt stilling til når hun får gjøre det.

Lillebror kommer også til å få en når han begynner på skolen om 1 år. For å gjøre det likt. Samme regler gjelder for han da.

Skrevet

Når han var 7 år.men han har telefon fobi så tenkte det kunne hjelpe han litt.går greit,men ikke bestandig han tar den når den ringer.han har aldri ringt til noen.

Skrevet

Da han begynte i 2 klasse og skulle gå hjem etter SFO og være alene en halvtime-time til vi kom.

Vi har ikke hustelefon, så da måtte vi kunne få tak i han.

Telefonen ligger hjemme, og han har den aldri med noe sted ellers.

Skrevet

Om våren i 1. klasse.

Skrevet

her fikk ungene mobil telefon når di ble 10 år, synes di ikke har bruk for det før.

Skrevet

I 2. klasse. Men han er en aktiv sjel og ferdes utrolig mye rundt (bor i lite byggefelt, så han drar til kompiser, på lekeplassen, bensinstasjonen og fotballbanen. Det er mest for min trygghet, og han misbruker heller ikke mobilen til å ringe i timesvis. Han får kontantkort slik at jeg har kontroll på hans telefonutgifter.

Skrevet

Da han ble åtte år. Så ble den liggende i ca ni mnd før den nå er veldig nyttig. Når han sykler rundt med venner er det utrolig kjekt å kunne ringe han og han oss. Og når han er alene hjemme er det fint å kunne ha kontakt med han. Så jeg syns den er gull verdt. Det er ikke en smarttelefon, så han bruker verken apper, internett eller noe annet med den mobilen. Den er kun for kommunikasjon med oss enn så lenge, han blir snart ni år.

Skrevet

6 år gammel (jente). Arvet min gamle mobil.

I begynnelsen hadde hun kun lagret nummeret til oss foreldre og foreldrene til bestevenninnen, telefonen lå til vanlig hjemme og vi foreldre styrte bruken. Nå styrer hun det selv, hun er 9 år og har kontantkort. Ønsker seg ringetid til bursdager, sommergave etc.

Skrevet

Min er 5 år og yngre og har ikke fått ennå. Kommer til å få når vi ser behovet for det, vil tro når de ferdes ute i bygda alene. Kanskje rundt 1. klasse?

Skrevet

Har en på 9 og hun har ikke fått ennå:)

Har spurt litt etter det, men vi ser ikke helt behovet ennå. Vi har fasttelefon hjemme da!

Faktisk så er det ikke så mange i klassen hennes som har ennå. De få som har, må stort sett legge den igjen hjemme uansett.....

Skrevet

Min fikk rett etter at han fylte 7 år. Utrolig fint å ha.

Skrevet

Eldste er 8,5 år og har en litt eldre arvet modell. Men, han bruker den kun om han er alene hjemme. På skolen får de ikke bruke tlf, så der er det ikke noe poeng at han har den med. Ikke er han spesielt interessert heller.

Skrevet

10 år....vi er på mobil nr vet ikke lengre...utrolig irriterende men må jo få tak i gutten..vi har heller ikke hus tlf.

Skrevet

Hvorfor er det tull at barn har mobil?

Skrevet

Vi kjøper mobil til 7, 5 åringen nå som skal starte i 3. Kun fordi han skal slutte på sfo og vi har ikke hustelefon så vi trenger at han skal kunne ringe oss hvis det er noe.

Den blir liggende hjemme i skoletiden

Skrevet

jeg synes ikke det er tull....men igjen så klarte vi jo oss uten da vi var små for "huuuundre år siden tydeligvis" vi må jo bare følge med verden så den ikke går forbi oss..mobilen er kommet for å bli så...sånn som ungdommen likar :lol:

Skrevet

Da bruker dere sikkert ikke mobil selv, siden det bare er sånn tull..?

Skrevet

Min fikk da h*n hadde bursdag og fylte 8 år. Fikk da telefon med kontantkort, og har frifamilie med resten av familiemedlemmene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...