siv85 Skrevet 11. juli 2012 #1 Skrevet 11. juli 2012 Åhhh mÅ fÅ ut litt frustrasjon her altsÅ, samboer og jeg bestilte reise til hans hjemland Tanzania, i juni. NÅ viser det seg at jeg er gravid ( ikke planlagt, men likevel velkommen). SÅ fÅr jeg vite at jeg kan ikke reise, da det ikke finnes malaria medisin for meg, samt at det er mye større risiko for at jeg blir stukket pga graviditeten. Ringte forsikringsselskapet idag, der forteller de meg at jeg ikke har noe grunnlag for og ikke reise, svangerskap er ikke en god nok grunn. Neivel nei sa jeg, sÅ om jeg reiser ned og dør fordi jeg ikke kan bruke medisiner sÅ dekker dere det? ( Litt drøy, men faktisk sant) Ja, det gjør vi jo svarte hun hos forsikringsselskapet. Jeg ble sÅ lei meg, at jeg slengte pÅ røret og stakk i grÅt. Hun virket sÅ slem og avvisende pÅ tlf! Dumme som vi var sÅ bestilte vi jo ikke avbestillingsforsikring heller ( hvem i alle dager skulle vite at jeg ville bli gravid.) Enden pÅ visa ble at jeg ringte reiseselskapet, mot et gebyr pÅ 2000 kr ca, sÅ fÅr vi igjen mesteparten av min billett. Ble bare sÅ frustrert over at forsikringsselskapene er sÅ vanskelige. Burde ikke dette kunne være noe som de dekket, er nok flere enn meg som har ikke planlagt blitt gravide foran en slik reise. Jeg har jo faktisk erklæring fra lege pÅ at det kan bety død om jeg reiser. :S
charnelle Skrevet 11. juli 2012 #2 Skrevet 11. juli 2012 Mener at det er slik at om du ikke har avbestillingsforsikring vil en legeerklæring på at du ikke kan reise være gyldig nok for at du skal få igjen pengene dine. Ville ha sjekket opp i det. Var selv i Tanzania rett før jeg ble gravid og ble svært dårlig av en magesykdom. Ikke noe heldig reisemål verken for gravide eller små barn pga faren for både malaria og andre sykdommer. Håper det ordner seg for dere!
Anina Skrevet 11. juli 2012 #3 Skrevet 11. juli 2012 Var ingen problemer for foreldrene mine da de for noen år siden hadde bestilt seg tur til Italia. En stund før de skulle reise mistenkte legen at mamma hadde fått noe tull med hjertet, og anbefalte de å ikke reise. I og med at de ikke hadde bet avbestgebyr ringte pappa forsikringsselskapet for å høre med de. Og med en erklæring fra legen fikk de refundert hele reisen av Tryg. Så det kommer nok an på vilkårene i reiseforsikringen din. Uansett kjip situasjon...
siv85 Skrevet 11. juli 2012 Forfatter #4 Skrevet 11. juli 2012 Takk for fine tilbakemeldinger, jeg har sendt mail med reiseselskapet og de var kjempegreie med oss. Jeg fikk avbestilt min billett og refundert nesten hele beløpet. Gikk ut 1600 kr av billetten men det er et lite beløp med tanke på at billetten kostet 7500. Men Europeiske blir ikke brukt som selskap lengre ikke hos oss iallefall. En lekse lært
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå