Gå til innhold

Hva kan din baby på 12-13 mnd ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min kan:

Gå rundt bordet, med gåbilen og om vi leier han

Drikke selv av glass

Spise brødmat ol selv

Klatre opp trappa

Reise seg

Sitte

Peke

Vise hvor stor han er

Si mamma,mer og der er det

I tillegg skjønner han feks nei,sett deg ned,se der .

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har sønnen min på 13 mnd noen fysiske skavanker (han er veldig svak i overkroppen), men kan likevel:

-sette seg opp selv

-reise seg opp og gå rundt bordet

-si mamma, pappa, natta, hadet, nei, au (kommer ikke på mer)

-han spiser ikke selv (sondeernært) men har hatt pinsettgrepet inne lenge og er veldig opptatt av å putte ting i ting på en veldig konsentrert måte

-komme seg veldig fort frem på rompa

Skrevet
Nå har sønnen min på 13 mnd noen fysiske skavanker (han er veldig svak i overkroppen), men kan likevel: -sette seg opp selv -reise seg opp og gå rundt bordet -si mamma, pappa, natta, hadet, nei, au (kommer ikke på mer) -han spiser ikke selv (sondeernært) men har hatt pinsettgrepet inne lenge og er veldig opptatt av å putte ting i ting på en veldig konsentrert måte -komme seg veldig fort frem på rompa

og peke og vise hvor stor han er og så kan han gjemme seg bak gulpekluten sin:-)

Skrevet

Gutten her blir ett år på lørdag, og går, springer, klatrer, spiser det aller meste selv med/uten skje/gaffel (blir jo selvfølgelig litt søl), drikker av glass.. Elsker putteboksen sin og kan sitte lenge og putte nedi klosser eller andre leker som passer nedi hullene.. :P

Har også endel ord: mamma, pappa, drikke, se, pus, voff, hadet, hei, mer, mhm.. Ja, det var det jeg kom på..

Skrevet

Min kan: gå, klatre, spise det som man får tak i ( aviser og bøker er favoritten)

Skrevet

Min er snart 1 år (korrigert).... Han kan sitte, reise seg opp, ete sjølv, vinke, peike, krabbe, gå viss han held seg i noko, klatre, kjem seg opp heile trappa åleine, kjem ik på noko meir no... Han seie mamma, pappa, tante, teddy (hunden), neinei, ellers nokon ord som ikkje er heilt tydelige :)

Skrevet

Min ble 1 år denne uken. Han kan sitte, reise seg opp, gå rundt bord, sofa o.l., springer bak gåbilen sin og går "selv" når vi holder i han i hånden. Han klatrer opp hele trappen alene, går ut av senga våres selv (bakover) og kommer seg også ut/ned på terassen med samme teknikk. Han setter seg på og stiger ned frå gåbilen og lekebilene sine. Han klatrer også oppi stoler og setter seg til. Han spiser brødmat selv og drikker fra kopp.

Selv sier han pappa, pus, der, mer, neineinei, bil, bæ, tante, TRE! når vi sier: en, to oooooog..., (IKKE MAMMA!:o). Han har utviklet seg noe helt enorm bare den siste måneden:-) jeg merker også at han forstår veldig mye av det som blir sagt på daglig basis, eks. traktor, gravemaskin, sau, hest, elefant, apekatt, bok, skifte bleie, legge seg, vil du ha vann, osv. Ting som blir sagt "hver" dag eller som vi har øvd på. Skikkelig spennende tid!! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...