Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var til 15 mnd kontroll forrige onsdag med min gutt. Hna var 81 cm og 10.08 kg. Han er aktiv med at han klatrer opp på bord og stoler og går godt med gåvogn og krabber i racerfart, men han har enda ikke sluppet seg. Han står selv kun i 3-4 sekunder, slepper seg aldri selv, der er visst vi holder han og slepper. Helsesøster sa vi skulle ha telefonkontakt ved 18 mnd for å høre om han har sluppet seg. Blir det satt i gang tiltak ved 18 mnd viss de ikke går da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan være at dere blir sendt til en vurdering, men strengt tatt høres det ikke ut som om det er nødvendig. Helt normalt at barnet ikke går ved 15 mnd - det er stor variasjon på dette. Så lenge han er aktiv, krabber og går med støtte hadde ikke jeg vært bekymret. Høres ut som om det er like før han slipper seg..

Skrevet

Høres veldig normalt ut:)

Skrevet

Det er ønskelig at de går ved 18 måneder, men din er bare 15 :)

Jenta mi var treg. Hun var bare 13 måneder, men i vår familie er det tregt. Men likevel er det normalt. Og alt fra 9 til 18 måneder er normalt :)

Du skal se det skjer hver dag som helst nå :)

Gjest Kira med en av hver
Skrevet

Jeg synes også det høres veldig normalt ut!

Datteren min begynte ikke å gå før hun var 15 mnd, og ingen som reagerte noe på det.

Datteren til broren min derimot, hun slet veldig. De ble henvist til fysioterapaut, kontroll på sykehuset osv, men de fant ikke ut noen ting. Heldigvis kom de etterhver til en lege som mente at det kunne være pga vann i øret. Så uken før hun fylte 2 år fikk hun satt inn dren i øret, og hun gikk alene for første gang dagen etter. Så det kan jo være et tips å få sjekket opp hvis det skulle drøye altfor lenge. Men foreløpig ville jeg tatt det helt med ro :)

Skrevet

Takk for oppmuntrende svar:) Då tar vi det foreløpig helt med ro.

Skrevet

Sønnen min løp på kne til han var rundt 1,5 år....så plutselig en dag fant han ut at han skulle gå og da gikk han. Ikke stress med det, etter at sønnen min først begynte å gå så hadde han veldig god balanse og kordinasjon. Eneste jeg syntes var slitsomt den gangen var at klærne ble skitten med en gang og alle buksene fikk hull på knærne, men nå 10 år etter har jeg vendt meg til at aktive gutter veldig fort får hull på knærne på buksene.

Skrevet

Mye kan skje på 3 mnd, så det er nok ikke noe å stresse med.

Skrevet

Minmellomste slapp seg ikke før han var 19 måneder - ikke noe galt med ham, bare litt bedagelig av seg :o)

Eldste gikk da hun var 16 mnd og yngste var 14 mnd.

Til sammenligning gikk jeg da jeg var 11 mnd og faren til barna mine begynte å gå da han var 15 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...