Gå til innhold

Hvordan Macbook?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så skal jeg begynne på skolen til høsten, og har planer om å kjøpe en Mac.

Jeg er grønn på data, og skjønner ikke forkjellen på Air og pro.

Noen som kan forklare forskjellen, evt vet hva som egner seg best til skolebruk? :)

Har hørt at noen mac'er ikke har cd-rom greie, men det vil jeg gjerne ha!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mac air er en svakere maskin enn Mac pro. Den har heller ikke cd-rom. Mac pro har innebygd cd-brenner og har større kapasitet enn air. Det kommer jo litt an på hva du trenger maskinen din til, går du linje med media eller lyd er Mac pro et veldig godt alternativ. Om du derimot er ute etter tekstbehandling osv ville jeg gått for en bærbar pc, de er billigere og et bra valg om man ikke skal bruke maskinen til noe spesielt.

Skrevet

[quote name=Annthe og gutta :)' timestamp='1342004076' post='144383495] Mac air er en svakere maskin enn Mac pro. Den har heller ikke cd-rom. Mac pro har innebygd cd-brenner og har større kapasitet enn air. Det kommer jo litt an på hva du trenger maskinen din til, går du linje med media eller lyd er Mac pro et veldig godt alternativ. Om du derimot er ute etter tekstbehandling osv ville jeg gått for en bærbar pc, de er billigere og et bra valg om man ikke skal bruke maskinen til noe spesielt.

Jeg skal gå sykepleien, så vet ikke hvor mye bruk jeg blir til å bruke pc'en. Jeg kjøpe en pc til 7.000 for 2 år siden, og jeg har hatt så mye problemer med den. Alle skryter av Mac, så har tenkt å gi den et forsøk :)

HI

Skrevet

Ja det kommer jo an på om du har økonomi som tilsvarerer at du kan bruke mer penger på maskina enn du har behov for :) Ryktene du har hørt er unektelig sanne, Mac er stabilt og heller ikke utsatt for virus. Men det "koster å være kar" og de er høyt priset foreløpig. Men har du råd og ikke tygger av budsjett så kjør på :) men da er det som sagt pro'en du er ute etter, som har cd-brenner :)

Skrevet

[quote name=Annthe og gutta :)' timestamp='1342004076' post='144383495] Mac air er en svakere maskin enn Mac pro. Den har heller ikke cd-rom. Mac pro har innebygd cd-brenner og har større kapasitet enn air. Det kommer jo litt an på hva du trenger maskinen din til, går du linje med media eller lyd er Mac pro et veldig godt alternativ. Om du derimot er ute etter tekstbehandling osv ville jeg gått for en bærbar pc, de er billigere og et bra valg om man ikke skal bruke maskinen til noe spesielt.

Enig. men om du er satt på Mac of ikke skal se på dvd/ brenne cder osv. men vil ha en som er lett og ha med seg gå for air. Ellers pro all the way:))

Skrevet

AIr har ikke CD-rom, det har Pro. Dermed er Air lettere i vekt og smalere.

Det er ikke så voldsomt mye mer som er forskjellig, så det kommer egentlig an på om dette er viktig for deg.

Jeg har pro, for jeg vil ha CD/DVD-rom, og er kjempefornøyd. Går ALDRI tilbake til pc! :)

Skrevet

En går aldri tilbake til PC når man har hatt Mac! Jeg hadde en vanlig hvit Mac i tre år. Den var like rask og hadde topp batterikapasitet etter tre år, grunnen til at den ble ødelagt var at jeg tråkket på den i beruset tilstand :P

Så da kjøpte jeg meg en Macbook Pro, var innom tanken på en Air, men den har færre usb-porter og mangler cd/dvd-rom og brenner. Men Air er utvilsomt en lekker modell altså, men tror det er mer praktisk med en Pro. Har nå hatt min Pro i 2 år, og den er så god som ny :D

Skrevet

Så kommer et neste spm da :D

Ser jo at jeg kan velge alt mulig av ekstrautstyr, tilleggsgreier osv, er det noe spesielt jeg burde kjøpe med, eller holder det med den "grunnleggende" pakken som hører til til f.eks 12.000 kr?

Somsagt- er grønn når det kommer til pc :(

HI

Skrevet

du skal ha en 13#? Jeg var vant med laptop på 15 så da jeg kjøpte min første (den minste) ble jeg så frustrert at jeg byttet den i en størrre. Er veldig fornøyd. Du trenger nok ikke noe ekstra utstyr men kjøp en ekstern hardisk på f.eks humac eller eplehuset så du kan sikkerhets kopiere filene dine med programmet time machine (det er på maskinen fra før). Skriv opp hvilke mac du har så du får en som går overens med maskinen din. det er det eneste du trenger.. og et virus program er alltids greit selvom det er omdiskutert hvor vidt den kan få virus eller ikke.

Skrevet

jeg ville ha byttet ut harddisken med en SSD. Det er litt billigere å gjøre det selv, men jeg bestilte den ferdig med det. Oppstart på 20 sek, og superrask!

Air kommer med SSD, men uten cd-rom. Er nok lettere og nettere enn Pro.

Jeg har pro, og kommer aldri til å gå tilbake til vanlig IBM-pc.

En mac er også en pc.

Skrevet

Den er rask nok uten. Når hun ikke vet forskjellen (ikke  at det er noe galt) på en air of pro trenger hun vel ikke bruke ekstra penger på ssd harddisk... Og pro er kjempe rask når den først er i gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...