Gå til innhold

Bor i England, og overrasket over kulturen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har akkurat flyttet hit, synes det er fint her og folk er hyggelige, men det som overrasker meg er over hvor OK det er å drikke alkohol foran barn, hjemme om kvelden. Det virker som folk drikker nesten hver dag her, mødre tar seg et glass vin her kveld osv. Det er ihvertfall det jeg får høre! I Norge er jo det på grensen om man tar seg noen glass til helgen..

Hva synes dere om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har bodd i england og ja det er kulturen. De kan til og med ta seg en øl i lunsjen på jobb for puben er de jo på hver dag.

de har ett helt annet forhold til alkohol de går ut tidlig og hjem tidlig. Savner den kulturen. Alkohol går jo helt greit i moderasjoner...ett glass vin eller øl gjør ikke noe syns jeg.

Skjønner at du reagerer for her hjemme er vi vant med at alkohol tilhører helgene og da er det nesten grøftefyll på de som skal ut på byen.

I england er puben det som samler alle...man møtes der det er samlingspunktet

Skrevet

Helt greit!

Jeg har mye større sans for en fornuftig drikkekultur hvor man tar seg et glass til middagen eller gåt ut å tar seg et par øl på puben for så å gå hjem kl 11 (!!) framfor den noprske flatfylla!

Selv ahr jeg absolutt ikke noe problem med å drikke et glass vin eller en øl forran barna!

Skrevet
Helt greit! Jeg har mye større sans for en fornuftig drikkekultur hvor man tar seg et glass til middagen eller gåt ut å tar seg et par øl på puben for så å gå hjem kl 11 (!!) framfor den noprske flatfylla! Selv ahr jeg absolutt ikke noe problem med å drikke et glass vin eller en øl forran barna!

Må si meg enig her.

Jeg drikker ytterst sjelden(liker ikke), men synes det er fint at andre gjør det rundt meg og mine barn. Ta et glass vin eller en øl altså.

Det er lovlig å kjøpe og da er det vårt ansvar å la barna få en sunn måte å se på alkohol.

Grøftefylla som jeg selv også har hatt mang en gang :P er ikke heldig. Man kan jo faktisk dø av det. I USA er det mer vanlig enn her da ungdommene flytter bort på skole uten å ha fått smakt en eneste dråpe. De blir med på drikkeleker og dør av alkoholforgiftning. (Så det på Oprah en gang.)

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor man ofte snakker om grøftefylla når man snakker om nordmenns forhold til alkohol. Ja, man drikker gjerne mer i helgene her, men jeg kjenner ingen som pleier å drikke seg grisedrita i helgene. Kanskje når vi var mellom 16 og 18, men voksne mennesker?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...