Gå til innhold

Vektnedgang etter fødsel/keisersnitt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor raskt gikk vekta nedover for dere?

Jeg gikk opp ca 20 kg i svangerskapet. Noen dager etter ks hadde vekta kun gått ned 4 kg, nå etter en uke er den gått ned 6,5 kg siden ks-dagen.

Lurer på hvor lang tid jeg vil bruke på å nå match-vekta!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når jeg hadde født storesøster brukte jeg 3 uker på å komme ned i vekta jeg hadde før jeg ble gravid. Men så var jeg 15-20 kilo overvektig før jeg ble gravid.

Når jeg hadde født lillebror gikk jeg ned det meste på noen få uker, men det tok ca 10 mnd før jeg kom helt ned dit jeg var. Da var jeg også ca 10 kilo overvektig.

Det kommer vel litt an på hva du selv gjør for å nå match vekta di :)

Gjest Filifjonka
Skrevet

6,5 kg på en uke er jo kjempemye. Som et utgangspunkt kan du jo tenke på at du brukte ni måneder på å gå opp de kiloene, så de trenger ni måneder på å gå ned igjen også.

De første kiloene forsvinner raskt fordi vekten av selve barnet, fostervannet og ekstra blod utgjør en del, men så er det også en del fett som samler seg opp. Dette er ment som opplagsnæring til ammetiden. Hvis du ammer og samtidig passer litt på hva du spiser vil de siste kiloene også forsvinne greit. Men ikke slank deg, spis fornuftig og sunt og beveg deg masse så går det nok greit.

Skrevet

15 kg på en uke,men gikk opp 5 igjen 1 uke etter det.. gikk ned 5 kg, gikk opp 5 kg.. + 2 til og der er jeg nå..

Ikke stress.

Ammer du skal du ikke tenke på det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...