Anonym bruker Skrevet 10. juli 2012 #1 Skrevet 10. juli 2012 Jeg sliter virkelig for tiden. Tør snart ikke møte folk lenger fordi jeg føler jeg sier og gjør så mye rart ute blant andre. Nesten hver gang jeg har snakket med noen "banker" jeg meg selv opp pga noe jeg har sagt, folk må tro jeg er helt snål tenker jeg... I noen sosiale sammenhenger klarer jeg ikke å snakke i det hele tatt..blir helt stille. Har noen gode tips for hvordan jeg kan bli ett mer intellegent sosialt vesen? Føler dette blir verre jo eldre jeg blir, er 36 og burde begynne å bli mer sikker på meg selv
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2012 #2 Skrevet 10. juli 2012 Høres veldig ut som sosial fobi.. Er iallefall slike problemer jeg og har som du beskriver her, og jeg fikk beskjed av lege at det var sosial fobi jeg da hadde. Har ingenting med intelligensen å gjøre. Kognitiv tanketerapi hjalp på meg.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2012 #3 Skrevet 10. juli 2012 Høres veldig ut som sosial fobi.. Er iallefall slike problemer jeg og har som du beskriver her, og jeg fikk beskjed av lege at det var sosial fobi jeg da hadde. Har ingenting med intelligensen å gjøre. Kognitiv tanketerapi hjalp på meg. Hvor mye hjalp det? Kan man bli helt kvitt det?
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2012 #4 Skrevet 10. juli 2012 For meg hjalp det mye. Hender seg jeg har dårlige dager, og da kjenner jeg det litt på kroppen. Men kognitiv tanketerapi hjalp meg til å endre fokus og se ting mer realistisk. Her om dagen så var jeg i 2 timer inneklemt i en butikkø (butikken hadde super salg) og jeg var avslappet, kjente meg rolig og var ikke plaget med svimmelhet, uro, hjertebank, nervøsitet..slik som jeg ville ha reagert med før.. Jeg får automatisk en annen fokus enn før. Før måtte jeg tenke over ting, hvordan endre fokus og ikke bli urolig osv, men nå går det automatisk.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2012 #5 Skrevet 10. juli 2012 Det er forskjell på å ha sosial angst og å mangle sosiale antenner . Men den sosiale angsten gjør likevel at du sikkert ikke får får vist frem de beste sidene av deg selv, og at du hemmes av angsten. Hvor lenge har du slitt med dette?
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2012 #6 Skrevet 10. juli 2012 Har nok hatt det sånn siden barneskolen, men føler det blir verre og verre. Det går litt i perioder, og visse mennesker får meg til å bli enda mer usikker enn andre..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå