Gå til innhold

Noen som har fortalt den store nyheten enda?


doble

Anbefalte innlegg

Det har vi;p klarte bare ikke vente;) familie og endel venner har fått vite. Vet jo at det kan gå galt, men da er det godt at folk rundt vet det, og kan gi støtte. MEN håper alt går bra med den lille spiren vår:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei ikke enda, men planlegger å fortelle nærmeste familie (og kanskje noen nære venner) neste helg! Gleder meg, også er det så vanskelig å ikke si noe om det;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortalte svigersene i går og de ble selvfølgelig henrykte. Deres første gang som farmor og farfar. Stor stas. Skal fortelle mine foreldre i dag men vil vente litt før vi forteller storesøstra og resten av verden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Vi fortalte det til begge foreldrene i helgen som var (var i starten av min 6 uke), og skal prøve å vente så lenge som mulig (helst 6 uker til) med å fortelle det til venner og til jobben.

 

Men det er noen hytteturer med vennepar og ett 30-årslag som gjør meg litt nervøs for at det ikke blir like lett å skjule det med tanke på alkohol og kvalme. Alle rundt oss er veldig "på vakt" og har forventet at vi skulle få barn helt siden vi giftet oss og kjøpte en større bolig. Får stadig spørsmålet om vi er gravide ved hver minste ting jeg gjør eller ikke gjør. Slitsomt det der, spesielt når vi faktisk prøvde å få barn. Da var det litt sårt.. Nå er det jo litt anderledes, siden vi har en gladnyhet. Men det må da kunne gå ann å takke nei til ett glass vin uten å få alle øynene rettet mot magen?

 

Gled dere til å fortelle foreldre den gode nyeten! Min mor begynte å gråte av glede og har ringt meg hver dag siden. Har lettet hjertet mitt å ha en å kunne skravle med det om. Pluss at jeg ikke er like bekymret lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 venninner vet for de var der når jeg testet( litt redd for resultatet, da minte er 10 mnd og eldste 3 år) 3 venninner fikk vite det samme kveld, litt senere. Mamma dagen etter. Så søstrene mine og mormor.

 

Resten får vente til etter ultralyd.

 

De har troen på meg, så dette skal nok gå :-)

 

Nå etter 1,5 uke begynner jeg glede meg til tilværelsen som trebarnsmor :-€

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal si det til besteforeldrene nå til helgen. Men vet ikke helt hvordan enda..

Sist hadde vi kjøpt et "bestemor" og "bestefar"-krus til dem, det var litt morsomt :)

Noen av dere som har funnet på en morsom måte å fortelle det på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har kjøpt "Jeg skal bli storesøster" tskjorte til jentungen på 11 som har hatt lyst på søsken i 7 år :P Det skal bli stas det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Me har ikkje fortalt det enda. Reiser på ferie til USA på tirsdag, og blir vekke i tre veker, så tenker kanskje at foreldra våre berre blir bekymra.. Har fortalt det til kusina mi, for ho var i nabohuset då eg testa, i tillegg har eg fortalt det til dei me skal reise på tur med. Dei kjem jo til å få med seg at eg ikkje drikk alkohol, og at eg både er litt dårleg og uopplagt.

 

Muligens litt dårleg timing å bli gravid rett før langtur, men hadde jo aldri trudd at det skulle klaffe så snart. Kanskje derfor det gjorde det? Stressa liksom ikkje sånn med det.

 

Einaste som gjer at eg avventar litt med å fortelle til foreldra mine, er jo at er litt nervøse av seg, og at dei vil bli stressa med tanke på turen. I tillegg så er eg berre ca 5 veker på veg...

 

Men veldig greit å høyre kva andre her inne gjer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fortalt det til både familien, venner og kollegaer. Hadde en SA i mai i min uke 5. Hadde da også fortalt det til "alle", og i grunnen var det godt. Var mange, spesielt kollegaer, som kunne fortelle at de hadde vært igjennom det samme.

 

Men, lillegullet vårt har enda ikke fått vite det ordentlig. Hun er snart 2 år, men tror ikke hun vil skjønne så mye av det enda. Tenkte å kanskje kjøpe henne en bok om det å bli storesøster eller noe. Noen som har erfaring med å fortelle slikt til smårollinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

 

Vi har fortalt det til familie og nærmeste venner - og jeg måtte si det på jobben pga kvalmen. Tror ikke jeg hadde klart å holde på hemmeligheten. Er så utrolig glad for nyheten, og pokerfjes har jeg absolutt ikke, hehe. Litt deilig også, for kjenner at jeg har lyst til å prate om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:) er helt ny her inne:) har fortalt det til så og si alle venner og familie. :D går det galt så er det vel egentlig greit at folk vet det? :) men jeg lurer på hvordan det er med andre her, gråter dere for ALT? det gjør jeg, stakkar kjæresten min?! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:) er helt ny her inne:) har fortalt det til så og si alle venner og familie. :D går det galt så er det vel egentlig greit at folk vet det? :) men jeg lurer på hvordan det er med andre her, gråter dere for ALT? det gjør jeg, stakkar kjæresten min?! :P
Hehe, ja, i dag gikk middagen skeis. Klarte å ha formye salt i pastasausen og tårene flommet helt over. Samboeren sto der litt forfjamsa, men syntes det hele var veldig komisk. Sto og lo begge to til slutt, mens tårer og snørr rant ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fortalt det til den kommende storebror, til min mor og mannens bror.. og nå nettopp til min bror og hans kone som venter barn i august ;)

Har egentlig vært litt skeptisk til å fortelle det til så mange, siden det har gått galt så mange ganger...men denne gangen har jeg en skikkelig god følelse og tenker at man får dele gleden når man har den, og da har man jo noen å dele sorgen med om det går galt også! Så tipper vi forteller det til flere ganske snart ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Je klarte ikke å vente til neste helg, så har fortalte mine foreldre og søsken nyheten igår! De ble kjempeglad og noe overasket (vi og de har tidligere tenkt at vi skal bli ferdig med studiene først). Så nå er jeg kjempefornøyd, så utrolig morro å dele glad nyheter :) Dette er første barnebarn/ niese/nevø, og gleder meg til å fortelle svigermor dette idag eller imorgen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi måtte jo bare fortelle det til familie når vi fikk vite på tidlig UL at det er 2 der inne!! ..og jeg sier som mange av dere andre.. ER vel bare fint at noen vet om noe skulle skje.. Jeg tenker ihvertfall ikke på å holde det hemmelig i tilfelle jeg skulle abortere..

 

Men så er vi jo på sommerferie så hverken jobben eller andre venner vet det - men vi måtte ringe rundt til nærmeste familie :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min har så lyst til å fortelle det :), men jeg vil helst vente til jeg er over de kritiske ukene! Men ettersom jeg snart sprekker av babyglede er det godt mulig at babynyheten også snart sprekker :D:D

 

Gleder meg kjempe masse til å fortelle det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sagt det til mamma og to venninder, er jo så tidlig enda at jeg vil ikke si det til flere. dvs jeg ønsker at sambo skal fortelle det til sin familie men han vil vente til det er gått 12 uker....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne vente en stund enda, men sambo er helt i hundre så han måtte si det til bestekompisen idag :) mine foreldre bor et stykke unna og vi skal dit neste uke, så de får vite det da. Vil ikke si det på tøf. Håper å holde det hemmelig for flest mulig til uke 12.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har så inderlig lyst å fortelle jenta mi på 11 at hun skal bli storesøster, men jeg er redd hun skal bli veldig lei seg hvis noe går galt... Er 6+4 i dag og skal til legen på tirsdag så hadde egentlig tenkt å vente til etterpå men har lyst å fortelle det nå :)

 

Noen erfaringer med å fortelle (nesten) tenåringsjenter om sånt? Mye følelser i sving inni dem allerede :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldre og noen søsken vet det. Vi har ventet med å fortelle det til alle pga ny baby i familien. Vil ikke ta fra den babyen noe "ære" ;)

 

Men jeg er dårlig og kommer til å få mage fort, merker det allerede på buksene. Er kun 9 mnd siden sist fødsel. Så jeg kommer nok til å fortelle det tidlig bare for å bli ferdig med det..om noe går feil er det godt å kunne få støtte også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kun fortalt til mine foreldre og hans søster og min søster. Fortalte det til mamma da vi fant ut av det for hadde SA i mai, så deilig at det er noen positive nyheter. Er over åtte uker nå, så håper det går bra, men var ikke sa før i uke ti sist... Venter til etter tolvte uke før vi sier det til fler. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fortalt til familien og mine nærmeste venner. Venter litt med å fortelle det til jobben. Svangerskapet var ikke planlagt, men vi gleder oss allikevel for vårt 3 barn :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På grunn av en forferdelig sommerferie, med kvalme hele døgnet, større matinntak enn ellers, stort søvnbehov og svimmelhet, så jeg det lurest å fortelle mamma og mormor (som jeg er på ferie hos) om at nummer to kommer tidlig i mars. Kommende storesøster (4 år) fikk vite det først. da var vi på ferie på Gran Canaria, og hun hadde ikke muligheten til å fortelle noen kjente om det på enda to uker. På mandag får jobben vite det, da jeg må ha sykemelding på grunn av den ustanselige kvalmen min. Noen ganger kan det være lurt å fortelle om graviditeten. Det gir større forståelse på hvorfor du er som du er for tiden....

Er fortsatt et sjokk at jeg skal bli tobarnsmor i vinter...men forhåpentligvis går det over til glede etter UL i uke 11 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...