Gå til innhold

Det å spare til langt hår...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har hatt veeeldig kort hår i mange år, som plutserlig sparte til langt?

Jeg har kort hår, type 40-60 mm.. Og hatt det like kort i rundt 12 år nå! Men nå sniker det seg på meg, det å spare til langt hår. Saken er bare den, når håret er på "mellom stadiet" hvor det er for kort til å sette i strikk, legge bak ørene osv, så klipper jeg meg igjen :-(

Er det noen som har tips til hvordan jeg skal holde ut det stadiet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde kort hår når jeg var 15, 50 mm ca. på det korteste. Ville kjapt spare det ut igjen, men som du sier, det var en plagsom prosess på mellomstadiet. Det jeg gjorde var å sette opp håret mitt litt løst og ''romantisk'' med spenner, fliseklemmere osv. Snurra det rundt fingeren og laga en liten bue som jeg klemte fast hvis du skjønner. Brukte også hårbånd for å få det vekk fra ansiktet og laga litt volum i krona. Vet ikke hvilken stil du har, men tipset er å sette det opp på en eller annen måte til du kan ha det i strikk osv. :)

Skrevet

Jeg har faktisk spart fra skinhead til hår til midt på ryggen. (ikke spør hvorfor jeg ble skinhead, hehe)

Jeg hadde en hodeplagg-periode da håret var i en umulig periode :) Det gikk over da jeg kunne legge håret bak øret, ha litt sideskill og style panneluggen. Synes egentlig den verste perioden (med unntak av min pigghårperiode....) er fra når håret når til skuldrene til det er langt nok til å henge bak på ryggen. Med en god klipp er det lettere, nå er håret mitt litt kortere på siden og spisset ned bak. Jeg har veldig tykt hår, så det er noe oppklippet i ulike lengder for å gi litt liv og løft - dette synes jeg er en fin frisyre å la håret vokse i, så jeg "la den an tidlig" om du skjønner.

Hold ut og tenk alternativer ;)

-striper i luggen?

-ny hårfarge?

-juksehår?

-hårbøyle?

Skrevet

Jeg var litt yngre da siden det er 4 år siden jeg hadde kort hår, men jeg brukte en del hårbøyle.. hehe :P

Og klemmer og hårbånd ol.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...