ms.preggy Skrevet 10. juli 2012 #1 Skrevet 10. juli 2012 Er det noen som er vant med å reise på båtferie langs norskekysten? Jeg har ikke noe særlig erfaring med den måten å feriere på. Tenker at det kan bli litt stress med tre barn og to voksne i ukesvis sammen på 30 fot.. noen gode tips og råd på hva som kan være lurt å tenke på for at det skal gå så smooth som mulig?
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 10. juli 2012 #2 Skrevet 10. juli 2012 Gjort det flere somre fra Oslo til Mandal og tilbake igjen, men vi stoppet hos flere vennepar nedover brukte vel 3 dager kanskje og var i Mandal 2 uker så tilbake:) elsket det. Da bana ble større kjørte stemmen min med to av barna og bi andre tok båt. Ukevis hadde nok ikke per annet enn ett helvete tror jeg... For intenst lite og slitsomt
Hønemor30 Skrevet 10. juli 2012 #3 Skrevet 10. juli 2012 Med tanke på ditt tidligere innlegg her i dag, ville jeg nok unngått en slik intens måte å feriere på. Dere har vel nok utfordringer fra før. Og dette er ikke spydig ment, men som et godt råd!
ms.preggy Skrevet 10. juli 2012 Forfatter #4 Skrevet 10. juli 2012 Nei, jeg vet det. Men vi har et fellesbarn jeg gjør hva som helst for å være med hver dag. Hadde aldri kunne sende henne med mannen og vært uten henne i over en uke. Ikke ellers i året heller. Derfor holder jeg ut. I alle fall til hun er mye eldre.. Jeg er uansett en fighter. Ting må jobbes med og ferie blir det. Håper på mye gøy på land:/
Hønemor30 Skrevet 10. juli 2012 #5 Skrevet 10. juli 2012 Ja ting må jobbes med, men da må dere jo jobbe sammen, Og han bør være villig til å bli med i samlivsterapi. Dessuten syns jeg ikke du skal holde ut for barnets skyld, du får vel mest sannsynlig ha henne mest uansett om hun er liten enda.
Turtelduen Skrevet 11. juli 2012 #6 Skrevet 11. juli 2012 Vi ferierer i båt hvert år. Men det er helt nødvendig å komme overens med alle i båten. Ellers fungerer det ikke. Samme hva dere skulle funnet på. Vi har gjort dette i alle år og stortrives! Kjører fra sted til sted.
Turtelduen Skrevet 11. juli 2012 #7 Skrevet 11. juli 2012 Gjort det flere somre fra Oslo til Mandal og tilbake igjen, men vi stoppet hos flere vennepar nedover brukte vel 3 dager kanskje og var i Mandal 2 uker så tilbake:) elsket det. Da bana ble større kjørte stemmen min med to av barna og bi andre tok båt. Ukevis hadde nok ikke per annet enn ett helvete tror jeg... For intenst lite og slitsomt Bor dere i hytte eller i båt i Mandal? Er det fint der?
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 11. juli 2012 #8 Skrevet 11. juli 2012 Gjort det flere somre fra Oslo til Mandal og tilbake igjen, men vi stoppet hos flere vennepar nedover brukte vel 3 dager kanskje og var i Mandal 2 uker så tilbake:) elsket det. Da bana ble større kjørte stemmen min med to av barna og bi andre tok båt. Ukevis hadde nok ikke per annet enn ett helvete tror jeg... For intenst lite og slitsomt Bor dere i hytte eller i båt i Mandal? Er det fint der? Mandal er det vakreste stedet i hele Norge. Der vokste min farfar opp så vi har sommerhus i den nydelige gaten Kleven. Det er langt fra Oslo desverre, men så vakkert! Det er nydelig å se rett ut på åpent hav! Hadde jeg vært mindre urban og tøffere hadde jeg vurdert å flytt dit... Det er nydelig små hvite hus overalt med blå dør og roser i alle farger klatrende oppover veggene. De er byen med de 7 strender, ene heter kanelstranden den er så flott! Det er i fargen kanel! Det er mange små perler der ute og så deilig emd hjemmekokte varme krabber! Ekte sørlandsidyll! Barndommen min fargelegger kanskje byen veldig rosenrød, men jeg tenker bare på Mandal som fantastisk!
Turtelduen Skrevet 16. juli 2012 #9 Skrevet 16. juli 2012 Gjort det flere somre fra Oslo til Mandal og tilbake igjen, men vi stoppet hos flere vennepar nedover brukte vel 3 dager kanskje og var i Mandal 2 uker så tilbake:) elsket det. Da bana ble større kjørte stemmen min med to av barna og bi andre tok båt. Ukevis hadde nok ikke per annet enn ett helvete tror jeg... For intenst lite og slitsomt Bor dere i hytte eller i båt i Mandal? Er det fint der? Mandal er det vakreste stedet i hele Norge. Der vokste min farfar opp så vi har sommerhus i den nydelige gaten Kleven. Det er langt fra Oslo desverre, men så vakkert! Det er nydelig å se rett ut på åpent hav! Hadde jeg vært mindre urban og tøffere hadde jeg vurdert å flytt dit... Det er nydelig små hvite hus overalt med blå dør og roser i alle farger klatrende oppover veggene. De er byen med de 7 strender, ene heter kanelstranden den er så flott! Det er i fargen kanel! Det er mange små perler der ute og så deilig emd hjemmekokte varme krabber! Ekte sørlandsidyll! Barndommen min fargelegger kanskje byen veldig rosenrød, men jeg tenker bare på Mandal som fantastisk! Høres fantastisk ut!! Jeg har ikke vært lengre sør enn Grimstad. Hvor mange timer er det derifra? I 7 knop... Det er først sør for Lyngør jeg syns det er deilig. Derifra begynner svabergene. Og rett utenfor Kragerø. Ellers er det skog og jungel... Hadde vært så deilig å kjørt et sted som var fint første dag, og deretter ligget i ro på forskjellige holmer i nærheten... Kanskje vi havner i Mandal
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 16. juli 2012 #10 Skrevet 16. juli 2012 Gjort det flere somre fra Oslo til Mandal og tilbake igjen, men vi stoppet hos flere vennepar nedover brukte vel 3 dager kanskje og var i Mandal 2 uker så tilbake:) elsket det. Da bana ble større kjørte stemmen min med to av barna og bi andre tok båt. Ukevis hadde nok ikke per annet enn ett helvete tror jeg... For intenst lite og slitsomt Bor dere i hytte eller i båt i Mandal? Er det fint der? Mandal er det vakreste stedet i hele Norge. Der vokste min farfar opp så vi har sommerhus i den nydelige gaten Kleven. Det er langt fra Oslo desverre, men så vakkert! Det er nydelig å se rett ut på åpent hav! Hadde jeg vært mindre urban og tøffere hadde jeg vurdert å flytt dit... Det er nydelig små hvite hus overalt med blå dør og roser i alle farger klatrende oppover veggene. De er byen med de 7 strender, ene heter kanelstranden den er så flott! Det er i fargen kanel! Det er mange små perler der ute og så deilig emd hjemmekokte varme krabber! Ekte sørlandsidyll! Barndommen min fargelegger kanskje byen veldig rosenrød, men jeg tenker bare på Mandal som fantastisk! Høres fantastisk ut!! Jeg har ikke vært lengre sør enn Grimstad. Hvor mange timer er det derifra? I 7 knop... Det er først sør for Lyngør jeg syns det er deilig. Derifra begynner svabergene. Og rett utenfor Kragerø. Ellers er det skog og jungel... Hadde vært så deilig å kjørt et sted som var fint første dag, og deretter ligget i ro på forskjellige holmer i nærheten... Kanskje vi havner i Mandal Krager, Ny Hellesund og Mandal er mine favoritter, vakrere steder i Norge finnes ikke. Nå er jeg så heldig med en pappa som har hytter i Kragerø og Mandal så jeg får vært der mye og gitt samme vakre barndom til min datter Jeg vet ikke i 7 knop jeg altså. Men vi brukte 2-3 dager nedover kjørte vel 5 timer dagen da kanskje... Det er veldig spennende å være barn i Mandal for det er så mange bunkerser der, moro og dra på en liten "skattejakt" i de. Også er jo kleven paradis og dykke i for der ligger det så utrolig mange skip på bunnen fra krigen og LEEEENGE før.. Det er jo ulovlig å vrakdykke tror jeg, men vi har gamlehuset i Mandal fullt av gamle ror på ene veggen fra gamle skip, mine onkler var litt villbasser i sin ungdom og dro opp det de fant... Så flotte steder altså! Kragerø er jo også nydelig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå