Gå til innhold

Tiggeleiren i Oslo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er de tror disse tiggerne?? At de skal få en park de kan bo i, og at de skal få doer og dusjer for å kunne bo der og for å tigge og stjele?? Det er jo det sistnevnte de gjør mest av. Kan de ikke kastes ut av landet, hva skal vi med slik søppel?

Det verste er at de får sikkert det de vil, Norge tør jo ikke si nei til noe. Herregud altså!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når det enda står at 68 av 69 har gjort noe straffbart, av de politiet kontrollerte (var det 2000), så nei da synes jeg ikke noe om det. De blir bare verre og verre her i oslo, noen ganger blir de litt for nærgående. Jeg har empati med de, men måten dette skjer på går over styr. Når politiet enda leverer inn bekymringsmelding over situasjonen er det noe galt.

Skrevet

Signerer khm.

Skrevet

De griser ned hele Sofienberg og Tøyenområdet, inkl. barnehager og skoleplasser. Nå er det Sofienbergparken som står for tur.

Oss som bor her blir det ikke tatt hensyn til, bare "romfolket" får utfolde seg fritt. Skulle likt å se reaksjonene om det var på fineste Frogner dette foregikk.

Oslo er bokstavelig talt blitt en møkkaby!

Skrevet

Problemet med romfolket er et velkjent fenomen i store deler av Europa, - norske myndigheter er totalt naive som tror at dette vil bli annerledes her til lands! Situasjonen i Oslo vil forverres gradvis til myndighetene til slutt snur. Dessverre ser det ikke ut til at de har planer om å gjøre dét før situasjonen blir så ekstrem at den er både ukontrollerbar og problematisk for svært mange andre mennesker.

Selvsagt er det synd på mennesker i nød. De trenger hjelp til å få verdige liv! Men når de ikke er interessert i å gjøre en innsats selv for dette, for å fungere på en måte som fungerer i samsvar med andre mennesker rundt dem - da er det seriøst latterlig ikke å endre taktikk!!

Norske myndigheter er dels naive, dels pysete. Tragisk..

Skrevet

.... og den dagen norske mennesker hadde gjort tilsvarende, enten det var uteliggere eller russ - eller speideren, for guds skyld! Så hadde det aldri, ALDRI blitt akseptert....

Skrevet

Tror jeg har nevnt det før i en tråd.. men hørte på radioen en dag at det var så mange narkomane som kom fra Trondheim til Oslo for å kjøpe og selge.. Trønderne ville de sette på toget og sende hjem!! Mye annet de må sende hjem før de begynner å shippe nordmenn rundt om i Norge...

Skrevet

Må si jeg lurer på hvordan de gjør det med sanitærforholdene, jeg. Er det tilgang på do der? Eller er det bare ned med buksa og legge kabel rett på plena? Og hva med rent vann?

Må si jeg skjønner godt de som bor i nærheten, jeg også hadde blitt skeptisk hvis det plutselig hadde blitt en slik leir i mitt nabolag. Kjenner to gamle damer som har blitt frastjålet gullsmykker på åpen gate midt i sentrum av rumenere (og ja, det var rumenere, de ble tatt på fersken av noen årvåkne folk som varslet politiet og hjalp damene).

Skrevet

Det er noen toaletter i parken like ved men kapasiteten der er sprengt. Ellers driter de hvor som helst i parker, skolegårder, barnehager, bakgårder osv.

Vi som bor i disse områdene er møkk lei men ingen tør si noe offentlig. Da er man jo rasist.

Skrevet

Det ble jo å sagt på radioen at de driter i ballbingen på Lakkegata skole.. sier vel litt om sanitærforholdene.. usj!

Skrevet

Det er der mitt barn går. Jeg avskyr de menneskene. Setter seg og driter hvor som helst. Men registrerer at de får mye liksomempati rundtom. Tror de aller fleste ønsker dem dit pepperen gror!!!

Skrevet

På Lakkegata skole må vaktmesteren hver dag starte med å spa møkk fra skoleplass og ballbinge. Fy flate!

Skrevet

Jeg er møkklei tigger her i Oslo, også blir jeg utrolig provosert når de sier de blir trakasert av politiet og norske myndigheter fordi de fjerner de fra parker. Som nordmann ville jeg nå blitt behandlet på samme måte av politiet om jeg satte opp en camp i en av Oslo's parker. Kanskje jeg neste år skal invitere 50 av mine beste venner til å campe i Frognerparken i 2 uker også ser vi hva som skjer?

Selv bor jeg på Manglerud og ser oftere og oftere at de kommer og roter i søppeldunkene og slenger søppla rundt seg. Jeg har alt sluttet med å kildesortere, ikke mye vits i det lenger når alle posene blir revet opp og tømt utover.

Jeg synes de behandler oss med forakt, hadde vi oppført oss på samme måte i utlandet ville vi blitt fengslet. Jeg ser det klager på at de ikke får jobb her og derfor må tigge, men det har nå vist seg at spanjoler og grekere også har problemer med å få jobb i Norge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...