septembergutt+julibaby Skrevet 10. juli 2012 #1 Skrevet 10. juli 2012 Hvordan går det med dere..?Hvor gamle var småtassene da dere begynte? Nå har jeg jobbet i snart 6 uker..lille blir 1 år i neste uke,så jeg var hjemme i ca 11mnd,han var 10 mnd da jeg gikk ut i jobb igjen.Jeg gledet meg ikke noe særlig,selv om jeg liker å jobbe. Det er ikke særlig fristendeå dra på jobb enda, jeg lengter mest hjem til lille og savner den fine tida vi hadde sammen,synes den har gått altfor fort! Sitter og mimrer,f eks,for et år siden var det sånn og sånn...er det normalt? Var det sånn hos dere? Hvor lenge varte det? Er litt lei meg hele tida:(..
Galskapens overhode Skrevet 10. juli 2012 #2 Skrevet 10. juli 2012 måtte dessverre ut i jobb da yngste var 7 måneder, hadde ikke noe valg. Da tenkte jeg som deg. Men etter noen måneder så jeg at han tross alt hadde det bra selv om mamman var på jobb, han gikk da 60% i barnehage. det var en myk start for oss begge. privat familiebarnehage med 4 barn på det meste. Nå er han 18 måneder og må gå 100% fra høsten. Jeg vet han har det morsomt i barnehagen, men gleder meg veldig til hjemmetid. :-)
Galskapens overhode Skrevet 10. juli 2012 #3 Skrevet 10. juli 2012 måtte dessverre ut i jobb da yngste var 7 måneder, hadde ikke noe valg. Da tenkte jeg som deg. Men etter noen måneder så jeg at han tross alt hadde det bra selv om mamman var på jobb, han gikk da 60% i barnehage. det var en myk start for oss begge. privat familiebarnehage med 4 barn på det meste. Nå er han 18 måneder og må gå 100% fra høsten. Jeg vet han har det morsomt i barnehagen, men gleder meg veldig til hjemmetid. :-)
Ane Elise Skrevet 12. juli 2012 #4 Skrevet 12. juli 2012 Jeg skjønner utmerket hvordan du har det. Den samme følelsen satt jeg også igjen da mammapermen nærmet seg slutten:( Storkoste meg skikkelig og kunne godt tenke meg å være hjemme mye lenger hvis vi hadde råd til det... Puh..Hadde arbeidsgiveren min tilbydde meg 80% betalt lønn for å være hjemme til nurket begynner på skolen, så hadde jeg sagt ja tvert til tilbudet, no doubt! Siden vi valgte 80% permisjon, begynte jeg på jobb igjen da nurket var bare ca 9 mnd gammel. Heldigvis ammet jeg fortsatt da, så jeg søkte derfor 2t fri ammetime med betalt lønn hver dag til nurket fylte 1år. Du får bare ta tida til hjelp, etter hvert blir det lettere når nurket ditt blir større og ikke minst stortrives på barnehagen hvor lille går Lykke til
septembergutt+julibaby Skrevet 12. juli 2012 Forfatter #5 Skrevet 12. juli 2012 Tusen takk:) det var virkelig godt å høre at det er flere som har det som meg! Takk for oppmuntring, Ane Elise - det hjelper!! Jeg håper det blir bra igjen i løpet av høsten..Lille begynner i bhg i slutten av august,da får vi sikkert mer rutine! Og når jeg kommer meg litt bedre inn i jobbrutiner, hverdag etc. Er vel mye som skjer samtidig! Og så er jeg utrolig følsom, det har kanskje med hormoner, amming og ny fase i livet å gjøre.. ja,jeg ammer også og det er godt å ha denne nærheten synes jeg! Lykke til for dere også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå