Gå til innhold

Hvordan er dagene deres med baby 11 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye mat og hvor mye søvn osv? Hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er tilbake i jobb, og mannen er hjemme. Men har jo litt oversikt...

Jeg har en "puppe-jente", og jeg ammer rundt 5 ganger i døgnet enda. En- to gang/er om natten.

Hun har vært litt vanskelig i matveien. Dette har imidlertid løsnet den siste tiden og hun spiser nå grøt, yoghurt (nettopp begynt med vanlig "barneyoghurt"), brød, frukt og "vanlig middag" (uten salt). Hun liker IKKE noen middagsglass så langt.

Hun sover en gang om dagen (1-2 timer vanligvis, men hun styrer dette selv- vi vekker henne aldri). Hun har normalt natt fra 19-06 ca.

Hun babler masse for tida. Ord som det virker som hun bruker bevisst og riktig er: mamma, pappa, oj (den nye favoritten), nei, hei og der (mens hun peker).

Hun elsker å bade i baljen sin og spruter som bare det. Ellers er hun glad i være ute. Er en del på lekeplass hvor hun er kjempeglad i å huske og å skli. hun har også nylig oppdaget sand. Syns det er veldig gøy å se på barn som er aktive og litt større enn henne (lykken er en tre-åring som hopper feks). Hun synes også det er veldig gøy med dyr (spesielt hunder), men forstår ikke helt at hun ikke kan dra i pelsen.

Hun går ikke enda alene, men går masse med gåvognen sin og etter møbler og mens hun holder oss i hendene. Det hender hun slipper seg mens hun står hvis hun glemmer at hun ikke holder seg i noe. Hun begynner i barnehage i begynnelsen av august, og jeg håper sånn at hun går innen den tid!

Jenta mi veier ca 9 kg og er vel litt over 75 cm gjetter jeg (var 75 for to mnd siden, så kanskje 77-78?).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...