Piipii Skrevet 10. juli 2012 #1 Skrevet 10. juli 2012 Jeg tenkte å ta dette denne gangen, men lurer på to ting. Når kan man begynne? Og noen som kan anbefale en i Oslo? Forresten hva var deres effekt av dette? Ble vist tre spørsmål dette, men håper noen kan svare meg.
Roselilly Skrevet 10. juli 2012 #2 Skrevet 10. juli 2012 Varierer litt når de forskjellige akupunktørene tar inn til modningsakupunktur. Men å begynne i uke 36-38 er vanlig, mange venter til uke 38. Viktig å skille mellom modningsakupunktur som kan gjøres siste ukene før fødsel og igangsettende akupunktur som ikke gjøres før termindato. Mange får lettere fødsler etter modningsakupunktur, og det er også vanlig at man får mindre plager de siste ukene av svangerskapet. Kjenner ikke noen i Oslo, dessverre.
Serafen Skrevet 10. juli 2012 #3 Skrevet 10. juli 2012 Jeg brukte modningsakupunktur med førstemann. Jeg hadde en grei fødsel og en mye bedre fødselsopplevelse enn de fleste jeg har snakket med. Hvordan fødselen hadde artet seg uten, vet jeg jo ikke, men jeg har såpass stor tro på det at jeg ikke tør å la være når jeg nå nærmer meg fødsel igjen. Totalt sett fra første ri til barnet var ute brukte jeg tolv timer, derav var fem timer "aktiv fødsel". Min akupunktør begynner med første behandling fire uker før terminen. Husker fra forrige gang hvordan barnet i magen begynte å bevege på seg mens jeg lå på benken og fikk akupunktur, så jeg er overbevist om at det er en sammenheng mellom nålene som settes og energigjennomstrømningen i livmoren. Ved forrige fødsel begynte legene å vurdere å sette fødselen i gang da det nærmet seg terminen pga at barnet var litt lite. Da jeg nevnte dette for min akupunktør foreslo hun å sette nålene slik at det kunne sette igang fødselen. Det virker visst mye mer naturlig på kroppen og gir enn lettere fødsel enn hvis man blir satt igang med drypp. Dagen etter gikk fødselen igang! Jeg har ikke erfaring med noen akupunktører i Oslo, men sender med en link hvor du kan lese litt fornuftig informasjon om emnet og vurdere behandling. http://ajk.no/graviditet/modningsakupunktur/ I tillegg til akupunktur anbefaler jeg å prøve fokusere på å slappe av mest mulig under fødselen. Kroppen er programert til å føde. Stol på det og ikke kjemp imot. Jeg visualiserte riene som bølger som slo opp på stranden (helt til høydepunktet) og som så trakk seg tilbake igjen. Lykke til!
Piipii Skrevet 12. juli 2012 Forfatter #4 Skrevet 12. juli 2012 Tusen takk for svar begge to, da skal jeg finne en flink akupunktør her i Oslo:)
Piipii Skrevet 30. juli 2012 Forfatter #5 Skrevet 30. juli 2012 Noen flere som har erfaringer? Og ikke minst noen de kan anbefale i Oslo?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå