Anonym bruker Skrevet 10. juli 2012 #1 Skrevet 10. juli 2012 Jeg lurer på om b12 og blodprosenten synker ved hudkreft/føflekkreft?
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2012 #3 Skrevet 10. juli 2012 Nei, for at blodprosenten skal synke så må du ha et sår innvendig, f.eks en liten blødning i tarmen kan gjøre at blodprosenten din synker over tid. Et stort magesår vil gi deg en drastisk senkning i blodprosenten din.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2012 #4 Skrevet 10. juli 2012 Nei, for at blodprosenten skal synke så må du ha et sår innvendig, f.eks en liten blødning i tarmen kan gjøre at blodprosenten din synker over tid. Et stort magesår vil gi deg en drastisk senkning i blodprosenten din. Så b12 og blodprosent har ingen innvirkning på kreft? jeg har b12 mangel og blodprosenten min har sunket fra 15-14 på èn mnd......uten noen forklaring......+ en føflek som er endret både i form og farge, og begynt å klø......skal bestille meg time til å få den fjernet......skummelt..
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2012 #6 Skrevet 10. juli 2012 Er det ofte slik at blodprosenten synker noe ved b12 mangel? -kanskje forklaringen ligger der...har vært slapp med kostholdet og ofte gått helt til middagstider uten å spise noe, samt spist mindre kjøtt enn vanlig..... håper det finnes en naturlig forklaring.. :-/
Lettie Skrevet 10. juli 2012 #7 Skrevet 10. juli 2012 Så ekkelt da, håper det bare har en naturlig forklaring som ikke er så ekkel som kreft :-/ Jeg får lett lavt b12, men ikke lav blodprosent. Jeg tror det skal EKSTREMT mye til å "spise på seg lavt b12", siden man trenger så lite for å få nok, så om man har lavt b12 er det en annen sykdom som er grunnen. Lykke til, håper du finner fort ut av det!!
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2012 #8 Skrevet 10. juli 2012 Huffda Jeg som hadde inntrykk av at det var mange som hadde b12 mangel uten noen spesiell grunn..hjelpes...
Lettie Skrevet 10. juli 2012 #9 Skrevet 10. juli 2012 Huffda Jeg som hadde inntrykk av at det var mange som hadde b12 mangel uten noen spesiell grunn..hjelpes... Google det litt da, så ser du! Man kan selvfølgelig få det pga kostholdet, men det skal MYE til.. Jeg får det av lavt stoffskifte.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2012 #10 Skrevet 10. juli 2012 Huffda Jeg som hadde inntrykk av at det var mange som hadde b12 mangel uten noen spesiell grunn..hjelpes... Jeg kjenner flere med B12 mangel, noen vegetarianere og noen ikke, så det er nok litt vanlig.
Morcheeba Skrevet 10. juli 2012 #11 Skrevet 10. juli 2012 Blodprosentprøven er så unøyaktig...eller, ikke prøven men kroppens naturlige variasjon...at en nedgang fra 14 til 15 ikke behøver å bety noe som helst egentlig...
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2012 #12 Skrevet 10. juli 2012 Blodprosentprøven er så unøyaktig...eller, ikke prøven men kroppens naturlige variasjon...at en nedgang fra 14 til 15 ikke behøver å bety noe som helst egentlig... Selv om det kun skjer ila èn måned?..føler jeg ikke får nytet ferien min, for nå er dette alt jeg tenker på..skal tilbake om 2 uker....da er ferien over også..
Musemora Skrevet 10. juli 2012 #13 Skrevet 10. juli 2012 Blodprosenten kan variere en del utfra væskebalansen den dagen du tar blodprøve, så det er ikke noe å bekymre seg for. Ang b12 så får jeg akkurat sprøyter for det, men jeg hadde litt kluss med stoffskifteprøvene mine. Hadde også lave jernlager og hb på 11.5. Har legetime i aug, men bruker ikke noe tid på å bekymre meg.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2012 #14 Skrevet 10. juli 2012 Blodprosenten kan variere en del utfra væskebalansen den dagen du tar blodprøve, så det er ikke noe å bekymre seg for. Ang b12 så får jeg akkurat sprøyter for det, men jeg hadde litt kluss med stoffskifteprøvene mine. Hadde også lave jernlager og hb på 11.5. Har legetime i aug, men bruker ikke noe tid på å bekymre meg. Beroligende å høre fra flere som er litt i samme båt vet du årsaken til din b12 mangel? er det grunnet stoffskifte? Hatt b12 mangel tidligere? takk for svar og god bedring til deg:) -HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå