Anonym bruker Skrevet 10. juli 2012 #1 Skrevet 10. juli 2012 Samboeren min og jeg har to små barn (3år og 3 mnd) og vært sammen i snart 5 år. Vi har det egentlig veldig bra, med fint hus, god økonomi, gode jobber og snille barn. Men jeg savner nærkontakt. Han er totalt uinteressert og de få gangene vi har sex er det bare pliktsex fra hans side tror jeg. Ikke noe kyssing eller noe. Jeg har aldri mast da jeg ser for meg at det ikke har noe for seg. Har tatt det opp en gang men det ble bare snakket bort. Jeg elsker han veldig høyt, men den siste tiden har jeg tatt meg selv i å dagdrømme om andre menn.. Samboer er totalt utslitt etter jobb og det å komme hjem til to små barn, mens jeg bobler over med energi. Har prøvd å ta intiativ ved å skaffe barnevakt og be han med ut på middag, men da vil han heller være hjemme og slappe av på sofaen. Jeg skjønner at han har en krevende jobb, men han er bare 30 og har ikke alltid vært sånn, blitt verre og verre de siste 2 årene. Jeg tror ikke han er utro og jeg ser ikke noe dårligere ut enn når jeg traff han(jeg er 24). Noen som vet hva som kan hjelpe? Eller som er i samme situasjon? Hilsen ensom mamma
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2012 #2 Skrevet 10. juli 2012 Hva sier han selv om at han er så sliten? Hvis han blir så tappet av jobben så bør han kanskje gjøre noen grep ift den? Ellers kan det være en idé å få ham til å ta en tur til legen og få tatt utvidede blodprøver for å se om han mangler noe, har ustabilt blodsukker, mageproblemer osv. Det snakkes heller ikke mye om at fedre faktisk kan bli deprimerte på samme måte som nybakte mødre, men det skjer det også. Jeg tenker at en mann på 30 som før har likt sex må finne ut hvorfor han nå ikke orker. Enten så sliter han seg "bare" helt ut i jobben, eller så er det en fysisk eller psykisk grunn til at han ikke lenger vil ha sex. Menn vil ofte bare prate bort temaet hvis de egentlig sliter med potensen, de vil bagatellisere det, som regel fordi det er et veldig sårt tema siden de ofte identifiserer seg som mann gjennom sin potens. Når potensen eller lysten svikter blir mange ganske fortvilte. Hvis kostholdet hans består av mye raske karbohydrater (som ofte blir løsningen i en stressende jobbhverdag, spesielt med overtid) så kan han bli helt utslått når han er ferdig på jobb og ikke ha krefter til noe annet. Han kan ha en insulinresistens eller en diabetes 2 uten å vite om det. Så få ham til legen, for slike ting er jo ikke alvorlig hvis man bare tar det på alvor og gjør noe med det Prøv å snakke med ham igjen. Ikke i en setting hvor han er helt utslitt - kanskje bedre i en helg hvor han ikke har jobbet. Si at du savner nærheten dere hadde før, at du ikke kritiserer ham, men at du lurer på hvorfor dere ikke har like mye nærhet som før. Forhold deg rolig og be om svar. Spør ham om han vet hvorfor det er blitt som det er blitt, si at du savner ham og nærheten med ham, og om det er noe dere kan gjøre for å endre det sammen. Hvis han bare skylder på jobben, så få ham til legen, for en 30-åring skal takle å gjøre annet enn å jobbe og skal ikke miste sexlysten pga at han er jobbsliten. Han liker sikkert ikke å ha det sånn han heller, men er trolig for sliten til å ha ork til å ta tak i situasjonen, så du får se om du kan hjelpe ham litt på vei og ta tak i konkrete ting.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2012 #3 Skrevet 10. juli 2012 Enig med anonym over her. Hadde samme "problem" med mannen min i et par år. Tilslutt fikk jeg han endelig til legen og det viste seg at han hadde mangel på D-vitamin og lavt testosteron. Etter 6mnd med tilskudd av D-vitamin og testosteron (en krem han smører på seg hver morgen) så har jeg og han merket en meget stor forbedring. Plutselig har han fått tilbake sexlysten. Han orker å ta i et tak hjemme og han har fått tilbake treningslysten siden han ikke er så sliten hele tiden lenger. Alt er ikke et ork for han nå lenger Så definitivt overtal han til å ta en tur til legen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå