Flettfrid og lilleprins Skrevet 10. juli 2012 #1 Skrevet 10. juli 2012 Har et barn på 10 uker. Vurderer å kjøpe Manduca. Dere som har det; når bruker dere den? Hvor lenge kan den brukes? Ser det står 20 kg, men hvor gammelt er barnet da, sånn ca..
Suretær Skrevet 10. juli 2012 #2 Skrevet 10. juli 2012 Hei, jeg har hatt manduca og var kjempefornøyd!! Hadde først babybjørn men synes den var så vond for skuldrene. Manduca var fantastisk og jeg brukte den siste gang da han var nesten 2, etter det var det liksom ingen anledninger..
Flettfrid og lilleprins Skrevet 10. juli 2012 Forfatter #3 Skrevet 10. juli 2012 Ok, når brukte du den da? På gåturer istedefor vogn? På shopping?
ROFL Skrevet 10. juli 2012 #4 Skrevet 10. juli 2012 Til den nyfødte blir den brukt til å få gjort litt husarbeid, eller på butikken/ kjøpesenter om det ikke er en for lang handletur. Jeg brukte den også til henting og levering av storesøsken i barnehagen. Til større barn har jeg brukt den som bæremeis på tur i skog og mark. Jeg brukte den til barnet heller ville gå selv, 1,5-2 år. Eldste barnet her er 4,5 og veier enda ikke 20kg.
stjertløvetann Skrevet 10. juli 2012 #5 Skrevet 10. juli 2012 Har Manduca, men den ble bare brukt når vi var på stranda med bikkja, for jeg syntes den var litt klumpete og vrien å få skikkelig på. Hadde lenge ønsket meg en, men likte den altså ikke når jeg endelig fikk den.. Har en mei tai som jeg har brukt flittig istedetfor vogn på turer, i butikken, på reise, på museer - ja, you name it, egentlig Mei taien brukte jeg fra nyfødt med begge mine, og eldste var 3,5 år siste gangen hun satt i den. Så hvis du spør meg så vil jeg heller anbefale deg å kjøpe en mei tai istedetfor Manduca! Og mei taiene finnes i så mange flotte farger og varienter også Knyttinga blir du fort vant til, og på tettinntil.no er det fine bilder og læreserier som viser deg hvordan.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2012 #6 Skrevet 10. juli 2012 Manduaen er super, skulle du mot formodning bli misfornøyd så er den svært lett å selge igjen. Ene barnet mitt er nå 4,5 år og 16 kg, og passer fremdeles fint i manducaen. Du trenger ikke kjøpe bæremeis, den er super på turer i fjell og mark. Jeg kjøpte min hos hippehippo.no, men hvis du søker på google f.eks så er det flere butikker som selger den.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2012 #7 Skrevet 10. juli 2012 Har et barn på 10 uker. Vurderer å kjøpe Manduca. Dere som har det; når bruker dere den? Hvor lenge kan den brukes? Ser det står 20 kg, men hvor gammelt er barnet da, sånn ca.. Mine største barn er 5 år og veier ikke mer en 18 kilo så den kan brukes så lenge du har behov stort sett. Brukte den siste gang når frøkna var 4. Jeg hadde flere forskjellige før jeg prøvde den og den passet godt til meg. Jeg har ryggproblemer men den klarte jeg fint å bære uten å slite for mye på ryggen. Jeg bodde den gang i oslo så det var mye enklere å bære inn og ut av buss, tbane, og trikk en å dra på vogn. Men om du kjenner noen som eier en eller andre merker ville jeg anbefale deg å låne for en dag slik at du får prøvd ut litt, for hva som er perfekt for en er ikke alltid like bra for en annen.
Suretær Skrevet 10. juli 2012 #8 Skrevet 10. juli 2012 I starten brukte jeg den mye hjemme når jeg gjorde husarbeid og sånn. Ellers var den uunnværlig på flyplassen ( reiste mye den gangen ) fordi jeg synes det var klønete med vogn gjennom sikkerhetskontrollen osv. Etterhvert ble den brukt da jeg skulle handle og til turer i marka og sånn. Den har mange bæremuligheter, min sønn likte spesielt godt å sitte på hoften min da han ble stor nok til det. Sjekk på utube for demo, det er veldig lett når du øver deg litt. Øv deg eventuelt med en bamse eller en pute hvis du synes det ser skummelt ut. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå