Gå til innhold

vil kutte ut ei venninne...

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan gjør man det på en måte som ikke avslører meg..

Videoannonse
Annonse
Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Hvorfor kutte en venn uten å være ærlig om det?

Må da være tusen ganger lettere, å bare si ifra til henne at du føler at vennskapet deres er over, enn å skulle klare å kutte henne uten at hun vet det.

Vil nok bare ende med at hun blir såret etter en lengre stund.

Skrevet

Avslører deg?

Du må forresten være veldig rik for å kunne ha råd til å kutte ut en venn.

Skrevet

uff det tror jeg ikke.. ville fått lettere sjokk om ei venninne kom og sa det til meg.. bedre om det bare dabber av..

Skrevet

Du kan jo bare ikke være den som tar kontakt og heller være opptatt når hun inviterer, ikke ha tid til å prate også videre ho vil nok ta hintet, men da får du også være ærlig om hvorfor om hun skulle spørre deg rett ut, noe de fleste mennesker nok ikke ville gjøre.

Eller du kan være ærlig med henne fra starten av om det er en spesielt grunn til at du ikke ville ha ho som venninne. Noe hun har sagt eller gjort.

Om det bare var manko på kjemi ville jeg foretrukket at jeg sakte men sikkert ble luket bort en at en person kommer å sier til meg at jeg liker deg bare ikke.....

Skrevet
Avslører deg? Du må forresten være veldig rik for å kunne ha råd til å kutte ut en venn.

hva? vet du grunnen til hvorfor jeg vil kutte henne ut da? kanskje noe som ligger bak? tenkt på det?

Skrevet
Avslører deg? Du må forresten være veldig rik for å kunne ha råd til å kutte ut en venn.
hva? vet du grunnen til hvorfor jeg vil kutte henne ut da? kanskje noe som ligger bak? tenkt på det?

Du sier jo ikke noe om det. Bare at du ikke vil "avsløre" deg. Du virker ikke akkurat veldig sympatisk ;)

Skrevet
Du sier jo ikke noe om det. Bare at du ikke vil "avsløre" deg. Du virker ikke akkurat veldig sympatisk ;)

nei, hvorfor skal man måtte fortelle alle detaljer bak et spm da? de som ikke vil svare før de får alle fakta må bare la være

reagerer du sånn fordi du ikke har venner?

Skrevet

Avslører hva da? At du ikke ringer eller stikker innom? Har du en tvillingsøster kan du jo få henne til å overta venninnen så kan det hende hun ikke oppdager bytte.

Skrevet
nei, hvorfor skal man måtte fortelle alle detaljer bak et spm da? de som ikke vil svare før de får alle fakta må bare la være reagerer du sånn fordi du ikke har venner?

Ja, har få venner pga flere ting. Jeg ville derfor ikke kastet bort vennskap sånn ut av det blå...

Skrevet
Avslører hva da? At du ikke ringer eller stikker innom? Har du en tvillingsøster kan du jo få henne til å overta venninnen så kan det hende hun ikke oppdager bytte.

at jeg ikke vil ha noe mer kontakt.. uten å såre henne

Skrevet

Flytte veldig langt vekk?

Skrevet
nei, hvorfor skal man måtte fortelle alle detaljer bak et spm da? de som ikke vil svare før de får alle fakta må bare la være reagerer du sånn fordi du ikke har venner?
Ja, har få venner pga flere ting. Jeg ville derfor ikke kastet bort vennskap sånn ut av det blå...

trist å høre...

det er ikke ut av det blå selv om jeg ikke skriver hvorfor.. kan si at hun tapper meg for energi og blir i dårlig humør av å være sammen med henne bla pga hennes personlighet

Skrevet
Iselin? :(

hehe, nei? hvordan det? kjenner du ei som heter iselin som du mistenker vil kutte deg ut?

Skrevet

Hvilken del av landet kommer du fra?

Skrevet
Iselin? :(
hehe, nei? hvordan det? kjenner du ei som heter iselin som du mistenker vil kutte deg ut?

Ja :( Kjenner jeg ble litt paranoid nå :P

Skrevet
Hvilken del av landet kommer du fra?

vestlandet

Skrevet

trist å høre...

det er ikke ut av det blå selv om jeg ikke skriver hvorfor.. kan si at hun tapper meg for energi og blir i dårlig humør av å være sammen med henne bla pga hennes personlighet

Jeg 'slo opp' med ei venninne en gang, av de samme grunnene, i tillegg til en del andre ting. Bare sa fra at jeg synes ikke det funka og hvorfor.

Skrevet

Jeg hadde ikke tenkt å kutte ut en kammerat en gang, men jeg sa det jeg følte om han direkte til han - det ble nok rett og slett for mye for han - så han kuttet ut meg.

Det er litt sårt av og til kjenner jeg, for det kunne jo blitt ordnet opp i, men nå vet jeg i allefall hans" sanne jeg", så jeg skal nok bare være glaad til .

Skrevet

Jeg slo også opp med ei venninne av ca samme grunner som deg.

Nå angrer jeg som en hund, hun døde et halvt år senere :(((

Tenk i hvertfall over måten du gjør det på, så du ikke angrer etterpå..

Skrevet

Jeg har også "slått opp" med en venninne en gang. Jeg opplevde henne som veldig invaderende og krevende, hun har muligens en diagnose eller to, men så lenge hun ikke tok noe ansvar selv for sin tilstand (og tilbrakte masse tid med å klandre alle andre for alt mulig), var det veldig lite verdi for meg å være venninne med henne. Sa til henne at jeg ikke orket å møte henne mer og at jeg trengte å være i fred. Jeg spesifiserte vel ikke at det var henne jeg mente var skyld i dette akkurat, prøvde å gjøre det så skånsomt som mulig. Hun respekterte det vel ikke sånn veldig med en gang, men etter at dette var sagt, sluttet jeg å ta telefonen når hun ringte.

Og så kan man jo spørre seg hvorfor man blir venner i utgangspunktet, i mitt tilfelle dukket hun igrunn bare opp i livet mitt av praktiske årsaker og ga seg i grunn ikke.

Skrevet

Forstår godt at du vil kutte ut folk som tapper deg for energi.

Jeg har gjordt det samme flere ganger, og har aldri angret

Har du venninnen din på fb, kan du bare slette henne,hvis ikke vil jeg gjøre som en over her nevner, være den som aldri tar kontakt, så sklir det nok ut av seg selv. Dvs , det kommer jo an på hvor innpåsliten denne venninnen din er .

Skrevet

Synes du burde la det fade ut hvis det er at dere har vokst fra hverandre eller du rett og slett ikke liker å være med henne.. er ikke så kult å få slengt i trynet at du ikke liker henne bare..

Hvis grunnen er at hun behandler deg dårllig, ville jeg nok ha sagt det rett ut. Har gjort det med ei venninne selv, fordi hun gjerne ville styre meg, så ned på meg, gjorde narr om andre var rundt osv.. kun pga eget lavt selvbilde. Fikk nok, og sa det rett ut at jeg ikke fant meg i det. Hun sulle skjerpe seg, men klarte ikke endre seg, så da visste hu grunnen når jeg ikke gadd mer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...