Gå til innhold

OK å kutte ut amming for å starte slankekur?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller er det helt tabu? Ungen er 4 mnd og vi har bare delammet hele veien så ammingen er mest for kos.

Trenger seriøst å gå ned mange kilo og vekta står dønn stille mens jeg ammer, var slik sist også.

Venninnene mine skal starte diett nå og jeg har lyst å hive meg på men tenker at jeg ikke bør gi barnet mitt melk fullt av avfallsstoffer fordi jeg kommer til å gå ned mye.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du velger selv om du vil amme eller ikke....

Ikke tenk så mye på hva andre mener.

Skrevet

Ville ha ventet med slanking til ammingen er ferdig. men du bestemmer.

Barnet har nok igjen for ammingen ennå, selv om du sier at det er mest for kos:-)

Skrevet

Ja jeg hadde og ventet et par mnd til. du kan jo spise sunnere og gå litt turer for å i allefall ikke legge på deg mer? Men hvis vekten går på helsa løs og du sliter psykisk så er det sikkert lurt å kutte. det må du jo nesten kjenne på selv. jeg var diger og slet med at jeg hadde 20 kg for mye, men har tenkt at så lenge jeg faktisk fikk til amming og det var kos, så fortsatte jeg med det. er jo ikke sånn at det bare er å starte opp igjen om du har slutta.

Skrevet

Ville definitivt ha ventet,ivertfall 2 mnder til! Du kan jo antagligvis spise sunnere og bevege deg mer så vil du ha et sundt legeme, også forsvinner kg fort etterpå. Mye man kan gjøre før man går på skikkelig kur. Det beste måten å gå ned på er uansett å foandre kostholdet slik at det blir sundt, og bevege deg mer. Og det er bare bra for ammingen og :)

Skrevet

Hvis du er syklig overvektig synes jeg det er greit at du prioriterer deg selv forran barnet i denne sammenhengen, men om du bare veier en 10-15 kg for mye synes jeg du skal prioritere det som er best for barnet ditt en god stund til.

Skrevet

Jeg hadde venta et par mnd til om jeg var deg .. både for å spare deg og baby for at baby får dårligre imunforsvar. Når babyen er 6 mnd begynner den å spise mer og mer fast føde uansett, så vil si det er dårlig gjort mot babyen din å ikke utsette det å bli tynnere med et par mnd

Skrevet

I mitt liv teller ungen min mer enn vekta mi. Men det er nå meg da.

Skrevet

Jeg forstår godt at du ønsker å forte deg ned i vekt, men et par mnd er ikke lenge å vente for at barnet skal få både kos og viktige antistoffer som du har i melka di. å gå ned i vekt krever jo en endring av hvordan du spiser og trener, så i det lange løp vil du jo nå det samme resultatet uansett, bare være to mnd på etterskudd på veien til målet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...