Gå til innhold

Sønnen til mannen kaller svigermor for mamma....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt sært mener nå jeg. Svigermor har passet gutten mye, vært dagmamma fra han var 1. til 2 år, tar seg til rette som den største selvfølge i alt som angår gutten, respekterer ikke det min mann sier osv. Moren til gutten har nå sagt at hun ikke ønsker at gutten skal være så mye hos bestemoren, da han blir vanskelig å ha med å gjøre når han kommer hjem til mor eller hit. Gutten er snart 5 år. Jeg har reagert på svigermors væremåte i forhold til barn lenge, og nå har jeg selv et barn hun er bestemor til.

Barnet er snart halvannet år og har aldri blitt passet mer enn noen timer en sjelden gang av henne, og nå har hun begynt å mase om å passe over natten osv. Det kommer ikke på tale.

Er vitne til den kampen som oppstår hver eneste gang hun er i nærheten av min manns sønn, og det har faktisk hendt at hun har begynt å gråte mens sønnen ser på når mannen har sagt at hun ikke får med seg sønnen fordi vi har andre planer. Hun har hatt sønnen på fanget og de har grått begge to. Helt sykt!

Ikke nytter det å snakke med henne, og jeg har nå bestemt meg for å si det som jeg oppfatter det neste gang hun spør om å ha minsten på overnatting, at jeg synes hun har en usunn rolle i forhold til mannens sønn og at jeg ikke ønsker at mitt barn skal oppleve det samme.

Eller har dere andre råd å komme med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjør på, hadde gjort det samme som deg ;)

Skrevet

Jeg har ingen andre råd, synes du har sett hva du må gjøre her. Dama har en ikke helt bra oppfatning av seg selv i forhold til din manns sønn, og sønnens mor gjør rett i å begrense kontakgrunnlaget!!

Milde himmel, jeg hadde løpt, tror jeg..

Skrevet

Jeg er enig i at moren til gutten gjør det rette i å prøve å begrense og jeg ville som deg begrenset tiden hun har alene med mitt barn.

Men hvorfor skriver du ikke bare stesønnen min det hadde vært hakket mindre forvirrende :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...