Gå til innhold

Noen med Leiden mutasjon her? Eller noen med peiling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært innlagt for blodpropp under graviditet og ved p-pille bruk. Blodprøvene viste at jeg hadde det og legene var overbeviste med tanke på dette og størrelsen på foten. Men de fant aldri noe ved ultralyd. Er gravid igjen og for sikkerhetsskyld tok legen denne blodprøven som igjen ikke var bra. Har da ingen symptomer på blodpropp enn så lenge... Skal tilbake etter fødsel for å utredes. Er bare i 20 årene og er ellers ikke i noe risiko gruppe.

Kjenner jeg er litt bekymret nå.. Kan dette i det hele tatt dreie seg om leiden mutasjon? føler jeg bare venter på at noe skal skje. Er snart hallveis i svangerskapet som betyr at jeg nærmer meg tidspunktet for da jeg fikk "blodpropp" i forrige svangerskap.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Jeg har leiden mutasjon, det ble oppdaget da jeg fikk blodpropp i ene svangerskapet mitt.

Får du noen som helst oppfølging eller medisiner pga dette? Du burde absolutt bruke blodfortynnende!!

Jeg brukte det i hele mitt siste svangerskap og 8 uker etter.

Min erfaring er at fastleger ikke vet så mye om dette, men at man må til spesialist. Kan jeg spørre hvilket sykehus du sogner til?

Uansett, er du 20 uker på vei, har fått påvist leiden mutasjon og har hatt blodpropp må jeg si jeg er sjokkert om du har fått beskjed om å komme tilbake for utreding ettersvangerskapet er over, og ikke får medisiner.

Under svangerskapet er du ekstra utsatt!!

Send meg gjerne en pm.

Skrevet

Takk for svar.. Har sendt deg en pm :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...