Anonym bruker Skrevet 10. juli 2012 #1 Skrevet 10. juli 2012 Hei dere. Før jeg fødte mine fire barn var jeg str. 36. Nå er jeg (foreløpig...) str. 40. Minstemann er bare 10 mnd, så jeg har jo enda e god unnskyldning. :-) Så, jeg føler at jeg alltid tenker at jeg må slanke meg. Ser på kjolene, toppene og trange bukser i skapet som jeg ikke får brukt. Ja en hel og veldig kul garderobe henger der og venter på meg... Jeg føler meg mindre vel enn før, mindre atrraktiv. Men er det riktig klokt å gå rundt og føle det sånn når jeg egentli er verdens lykkeligste sammen med mannen min og barna mine? Kjenner meg litt sutrete på egne vegne. Av og til tenker jeg at "nå er jeg sånn og det er bra" og andre ganger "skjerpings frue. Nå skal det slankes."Ja, hvorfor driver vi (noen/mange) og bruker store deler av livet sitt på å slanke seg? Er det egentlig verdt det?
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2012 #2 Skrevet 10. juli 2012 I know the feeling... Før jeg fikk barn brukte jeg str 38 i bukser og s eller m i overdel. var 64 kg og var godt trent med mye muskler. Fikk 2 barn på to år og lå på meg en del i begge svangerskapene. fra januar til februar i år gikk jeg ned til 63 kg og guuu så godt jeg hadde det. Ja jeg var mye lykkeligere. Slapp å gå ut og føle meg tykk, føle at magen tøt ut. Selvfølgelig lå jeg på meg igjen:( men nå er jeg på vei ned og skal ned til 63 igjen for da føler jeg meg bra. Så ja for meg er det verdt det..
Gjest yrild Skrevet 10. juli 2012 #3 Skrevet 10. juli 2012 Nei jeg tror ikke man blir mye lykkeligere, men man føler seg mer vel. Jeg er nå str 42 (uææææh) og lillemor er 7 mnd. Skal ta skikkelig tak i mat og trening når jeg slutter å amme (er så sulten når jeg ammer at jeg klarer ikke å begrense meg). Klarte sist gang å gå ned igjen til min normale 38/40 str så det skal gå denne gangen også. 10 kg....må jeg ned i vekt ca.
Firekids Skrevet 10. juli 2012 #4 Skrevet 10. juli 2012 Har ambisjon om å slutte å slanke meg jeg. Blir så innmari sur av det. :-)
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2012 #5 Skrevet 10. juli 2012 Om du går tilbake til samme antall kcal inn og samme forbruk av kcal som før, så vil du til slutt komme tilbak til der du var. Det vil ta tid, men du vil komme deg tilbake. Det du ikke kan forevente er og få en kropp som SER likedann ut. Noen blir bredere over hoftene, smalere midje, noen går fra pære til eple.fasong osv. Slanking er veldig ofte mislykket, tenk sunn mat, i normale mengder, og trening og daligig aktivitet. Så vil du komme deg ned, men og ha vektnedgang som mål, det anbefaler jeg ikke. Helse, sunn, frisk og rask, DET er målet,- så blir bi-virknignen at du til slutt vil komme deg dit du var før, mer eller mindre. Dette fordi vekt og cm er så slitsomme og "vanskelige" mål og nå...Og man har ofte urealistiske forevntninger til hvor kjapt man går ned og man føler man trener myr og spiser lite, i en helt annen skala enn hva man FAKTISK gjør. Jeg brukte selv 4 år på og gå ned de siste 17 kilo, og dermed fra 44/46 til 38/40....Men jeg slanka meg ikke, bare levde sundt, trente og prøvde og holde meg aktiv Ellers så har mange i min omgangskrets satt seg ulike fysiske mål etter en graviditet. Det har vært sykle Oslo-Trondheim, marathon, halv-marathon, birken på ski, eller sykkel, triathlon osv osv..Der har mat og slanking vært satt veldig i bakgrunn og fysiske prestasjoner i fokus, og jammen har de nådd og greid og fullføre målene sine, og det har liskom vært i ettertid at de har "sett på" kroppene sine. Noen er strammere og fastere i fisken enn noensinne, andre er litt større enn før, men alikevel fonøyd, og resten er som før de var gravid, med litt slappere pupper Så akkurat det vil jeg veldig gjerne anbefale
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå