Gå til innhold

Viktige ting å ha med på tur?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg glemmer alltid noe viktig! Er det lurt å ha med et lite miniapotek på tur? Vi skal på biltur til danmark med to barn på 2 og 3 år. Vi skal kjøre om natten, og reisen tar ca 10 timer inkl. båt. Hva er lurt å ha med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pass, penger (minst to kort), biletter og reiseforsikkringsbevis er det viktigste. Alt annet kan som regel ordnes under veis.

Et lite reiseapotek er greit, det er også en kniv, kulepenn/blyant og litt papir.

Jeg pleier også å ha med en rull sportstape. Den kan brukes til å repparere mange ting med og litt hyssing.

Skrevet

Antibac og våtservietterer et must :)

Skrevet

Det aller meste får man greit tak i, men anbefaler å ha med et lite reiseapotek ja. Febernedsettende og hostesaft tilpasset barnas alder, nesespray, saltvannsdråper. Jeg har ikke vært så flink til å ha med sånt, men fikk meg en vekker sist vi var i Danmark, og ettåringen ble syk. Slett ikke så lett å få tak i de rette produktene, blant annet var det en forferdelig smak på den eneste hostesaften vi fikk tak i, så den nektet barnet å svelge. Og barnet kunne virkelig trengt hostesaft...

Skrevet

saks, røyk, mye penger, paracet til hele familien, aloe vera gele, lader til mobil, kamera,

Skrevet

De tingene jeg skulle si er sagt, og som nevnt av noen før her, er det mulig å få tak i det aller meste. Danmark er ikke akkurat et uland. Men reagerer litt på et forslag, nemlig RØYK!? I alle dager er det for et forslag da? Om HI skulle røyke, er vel å ta røyk med til Danmark som å ta sand med til stranden. ;)

Skrevet

Du reagerte på det ja? Vel, det var meningen.

Skrevet

hahaha, røyk faktisk! Ler så jeg griner.

Skrevet

Takk for tips, et litt annet spørsmål da. Svarer det seg å veksle penger her i norge før vi drar, eller er det like så greit å ta ut danske penger i minibanken der?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...