Gå til innhold

hvor fort er det greit??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har truffet en fantastisk mann. Han jeg har lett etter hele mitt liv føles det som...vi ar kun kjent hverandre et par mnd.nå..treffes så ofte vi kan..men begrenser seg pga mine barn..når er det greit å la de treffes? Eldste er 10.. føles såååå riktig med han...aldri følt det såå sterkt før at det er rett.. når kan vi begynne med overnatting, flytte sammen, osv.. off..er bare så lykkelig..ble rotete hrr men..

Videoannonse
Annonse
Gjest Hercule Poirot
Skrevet

La barna i alle fall få treffe den nye mannen på "nøytral grunn" første gangen(e).

Ta det videre derfra, når du ser hvordan barna dine "takler" denne nye mannen. Og hvis barna har en pappa som fungerer i hverdagen deres, så vel for all del nøye med å understreke at denne nye mannen ikke skal ta pappas plass.

Hvor fort det f.eks. er greit å bli samboere er veldig vanskelig å svare på for noen som helst, det er bare dere selv som må se det an. Min eneste innstendige bønn: Ikke overkjør ungene dine i en sånn situasjon.

Dette høres kanskje negativt ut, men mener ikke å være det, altså! Flott at du har funnet en mann du føler sterkt for, jeg håper for dere at mannen også finner tonen med barna dine. Lykke til! ;-)

Skrevet

Jeg tror og at det er best å ta det litt piano i begynnelsen.

Høres ut som du er veldig forelsket her, og da hender det vel at man ser partneren i et litt rosa skjær og setter vedkommende på pidestall..

Flott at du har truffet en du vil satse på uansett, men er dette mannen i ditt liv så har dere tid til å vente.

Barna har ikke valgt å få inn en ny person i sitt liv, og kan trenge tid til å venne seg til situasjonen.

Lykke til!

Skrevet

Tror barna har godt av å se mamma lykkelig. Å unger klarer som oftes fint å tilpasse seg nye mennesker og syns som oss voksne at det er artig å bli kjent med nye.

Nå vet jo ikke jeg hvordan forholdet er til pappaen eller hvor lenge siden det ble slutt mellom deg og far.

Men unger tåler å se at livet går videre. Tror ingen av de ønsker at du skal sitte resten av livet alene fordi det ikke fungerte med pappaen.

La de hilse på han litt og litt. Enten nøytral grunn eller hjemme hos dere. Da blir jo han besøket mens de er på trygg grunn...

Masse lykke til, godt å se kjærligheten blomstre :-)

Skrevet

6 mnd synes jeg er fornuftig å prøve ut forholdet før dere involverer barna. Hvis dere kan klare å treffes som venner, uten leiing, kyssing og den ekstreme oppmerksomheten som vanligvis oppstår når man er nyforelsket kan dere jo treffes tidligere å gjøre ting sammen, men før du presanterer ham som kjærste synes jeg du bør gi det et halvt år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...