Gå til innhold

Min Marokkanske ektemann.


Anbefalte innlegg

Skrevet

For 4 år siden skrev jeg her inne at jeg hadde truffet en Marokkansk mann. og at vi skulle gifte oss. Fikk så ørene flagret for å si det mildt. Han kom til å misshandle meg, ta alle pengene mine, tvinge meg til å bruke hijab, være utro, aldri hjelpe til hjemme med noe, behandle meg som en hushjelp. Rett og slett ta vekk alle mine rettigheter.

 

Jeg ville bare fordi jeg ønsker å bli kvitt fordommene mange av oss her i Norge har, fortelle hvordan det har gått.

 

Vi har nå vært gift i 3,5 år.

 

Selvsagt har vi hatt ups and downs. Men han har ikke tatt mine penger, men deromot skaffet seg egen jobb. jeg bruker ikke hijab i det hele tatt, han sier ingenting. kun at dersom jeg ønsker å konvertere så må jeg gjerne det. men konverterer jeg og alikevel ikke vil bruke hijab, er det helt i orden også.

 

Så vidt jeg vet har han aldri vært utro, jeg har heller ingen magefølelse,eller grunn til å tro han har vært eller planlegger å være det. Han er veldig åpen om hvor han er og hvem han er sammen med.

 

Hjemme er han flinkere enn meg. jeg henger ikke opp klær for å si det slik. det er det han som gjør, han vasker gulv,han vasker etter kattepusene våre. og han rydder som en helt.

 

For at dette ikke skal bli en klissete tråd, med å han er perfekt, tar jeg også med utfordringene.

 

Vi har hatt enorme problemer da det kommer til Moren hans,hun har vært en tøff utfordring for ekteskapet. kilden til mye krangling og nesten brudd. Men etter 3 år med uenighet om henne, ble vi til slutt enig, Jeg har 0 % med henne å gjøre. vi snakker ikke sammen, spiser ikke sammen, er rett og slett aldri i samme rom sammen. han kan gjøre som han vil. men det beste er at jeg og hun absolutt ikke har noen med hverandre å gjøre.

 

Tid og respekt for andres tid har også vært en heftig utfordring, men vi har kommet igjennom det . ingenting er perfekt selvsagt. men vi er lykkelige sammen. og vi elsker hverandre svært høyt fremdeles.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så fint å høre! :)

 

Fortsett å ha det fint sammen! :) Ingen ekteskap er uten problemer, og det er vel mange som kan ha et problem med svigermor ;)

 

Har man nok respekt for hverandre så kan man få slike to-kulturelle ekteskap til å fungere kjempefint.

Godt å høre at dere har gjort alle sure meninger til skamme ;)

 

Lykke til videre i livet! :)

Skrevet

Høres ut som dere har et helt normalt ekteskap hvertfall. :)

 

Og sikkert bedre enn 60% av damene her inne.. :P

Skrevet

Høres ut som dere har et helt normalt ekteskap hvertfall. :)

 

Og sikkert bedre enn 60% av damene her inne.. :P

Ja, vi har nok et helt normalt ekteskap. Var det jeg ville få frem. Var så lei meg etter tiden her inne for 4 år siden. Det er godt å kunne si at, det er håp, det kam fungere, ikke alle marokkanere er drittsekker.
Skrevet

Jeg er i et ekteskap av samme sort, vi har en nydelig sønn sammen og familiene er gode venner :)

 

Min mann er likedans med mye respekt og hjelper til masse hjeme, mye mer en min norske ex.. :P

Skrevet

Pass deg nå, snart får du dib-mafiaen på nakken- her inne er det ikke lov til å være lykkelig! Og så atpåtil med en utlending! ;)

Skrevet

Pass deg nå, snart får du dib-mafiaen på nakken- her inne er det ikke lov til å være lykkelig! Og så atpåtil med en utlending! ;)

æhhhhæhæææ. Må si, jeg fikk litt latterkrampe tendenser her nå. Hehe. Men du har nok rett, det er sjelden lov å være lykkelig her inne. Godt å være lykkelig.
Skrevet

Jeg er i et ekteskap av samme sort, vi har en nydelig sønn sammen og familiene er gode venner :)

 

Min mann er likedans med mye respekt og hjelper til masse hjeme, mye mer en min norske ex.. :P

Er det ikke deilig? Jeg er så lei av alle som ser ned på, og tråkker på ekteskapet mitt. Han er ikke bare en muslim, han er ikke bare en marokkaner. Han er en mann med annen kultur og oppdragelse enn oss. Men han har virkelig tilpasset seg. Og respekterer meg mer enn noen av mine norske ekser.
Skrevet

Godt å høre at vi er flere! Jeg er også gift med en mann fra en helt annen kultur.Det har vært 6 flotte år og jeg hadde giftet meg igjen på flekken med han hvis jeg kunne gå tilbake.Vi har en liten sønn og mannen min er en super og engasjert pappa.Han hjelper til hjemme,respekterer meg,vi er likeverdige i forholdet.Vi er begge kristne så tenker at det hjelper en god del,men alikevel er kulturene våre så totalt forskjellige:)

Jeg verdsetter de forskjellene mellom oss og mener at gutten vår får det beste fra begge kulturer.Det er fullt mulig å være lykkelig selv om ektemannen ikke er norsk;)

Skrevet

Godt å høre at vi er flere! Jeg er også gift med en mann fra en helt annen kultur.Det har vært 6 flotte år og jeg hadde giftet meg igjen på flekken med han hvis jeg kunne gå tilbake.Vi har en liten sønn og mannen min er en super og engasjert pappa.Han hjelper til hjemme,respekterer meg,vi er likeverdige i forholdet.Vi er begge kristne så tenker at det hjelper en god del,men alikevel er kulturene våre så totalt forskjellige:)

Jeg verdsetter de forskjellene mellom oss og mener at gutten vår får det beste fra begge kulturer.Det er fullt mulig å være lykkelig selv om ektemannen ikke er norsk;)

Så absolutt. Jeg er så utrolig takknemlig for at jeg fikk gifte meg med denne fantastiske mannen. Jeg mener at etnisitet ikke har noe som helst med mennesket å gjøre. Det ser jeg jo nå. Desverre blir mange i Marikko oppdratt til å bli krevene, sutrete, egoe, barnslige mamaboys. Jeg ser det på nært hold fordi jeg har bodd her i 4 år. Jeg tror nok personligheten er hva den er uansett kultur. Hans bror og han selv er forskjellige som natt og dag, men er jo oppdratt av samme mor og far. Bror hans er forferdelig mot kona. Kontrollerende , grinete , hensynsløs , kun han i hans verden ! Å hun er gravid fordi han ville ha baby. Men han har null penger , kaster bort lønna si hver måned. Osv.
Skrevet

Jeg er også gift med en Marokkaner. Vi har det veldig fint sammen. Han er en flott mann. Respekterer alle rundt seg. Forventer ikke at alle i verden skal ha samme meninger som han. Og lar meg være meg.

Skrevet

HI var det du som hadde truffet han når han ikke hadde oppholdtilatelse osv?

 

Mener jeg husker den saken.

 

Så hyggelig at dere har det fint sammen!

Skrevet

Jeg var ikke her for fire år siden, så husker ikke saken. Men bra for deg om du har funnet deg en mann du trives sammen med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...