Gå til innhold

Dere som fortsatt sliter med bekkenløsning etter fødsel...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er dere 100% sykemeldt? Hvor lenge har dere vært det? Hva gjør dere i syketiden? Bortsett fra å gå til behandling o.l. Tenker da på kurs/omskolering osv.... Sliter så fælt med bekkenet mitt og har undersøkt litt behandlingsformer. Går fast til fysio. Og mange bruker flere år på bli friske igjen og noen sliter resten av livet.

Nå bare tenker jeg høyt altså... VIl heller gå på skole/kurs i i tiden hvor jeg er sykemeldt isteden for å bare være hjemme. Så lenge det ikke går på helsa løs, selvfølgelig.

 

Hva tenker dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå stiller jeg i en litt spesiell situasjon fordi jeg allerede var på AAP før jeg ble gravid, og nå har fått bekkenløsning på toppen av det jeg hadde fra før, men et par praktiske tips kan du få fra en med noen års erfaring fra Nav-systemet:

 

For det første, du har ikke lov til å gå kurs e.l. mens du er 100% sykemeldt. Det er teit, men du risikerer å miste retten til penger og den risikoen ville i alle fall ikke jeg tatt.

 

Det du kan gjør er å sjekke ut muligheten for rehabiliteringsopphold e.l. andre opplegg. I teorien er det fastlegen din som skal kunne hjelpe deg med sånt, men i praksis må du finne ut av hva som finnes selv og så ta det opp med legen. Så vidt meg bekjent er det bare Muritunet som har egne opphold for bekkenløsning - selv har jeg ikke villet reise fra guttungen for så lang periode enda, så jeg vet ikke så mye om dem. Ellers kan det finnes grupper for trening i varmtvannsbasseng eller sal, deg må du bare sjekke der du bor.

 

Når det gjelder omskolering så er det noe som først blir aktuelt når du kommer over på AAP, og det skjer etter et år med sykemelding. Da går også inntekt ned :( Det er jo ingenting i veien for å gruble og sjekke ut muligheten for hva du tror du kan gjøre når helsa er som den er, men vær forberedt på at Nav kommer til å ville ha deg i andre opplegg som arbeidsutprøving o.l. først. Det er dyrt for dem å gi deg omskolering, derfor blir alt gjort for å finne ut om du kan klare deg med det du har først. (Selv om du da vil være i systemet mye lenger og dermed koste mer - forstå det den som kan!)

 

Dette ble langt, men jeg håper nyttig! Har du flere spørsmål bare kom med dem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen hjertelig takk for svar mammabrum! Jeg er under utredning for aap nå, så jeg kommer sikkert med flere spørsmål :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 100% sykemeldt. Kjeder meg i grunnen ikke. Er jo mer som en forlengelse av permisjonen. På formiddagen trener jeg og hviler! Slik at jeg skal komme meg gjennom ettermiddagen med småtrollene. (9md og snart 3 år). og når kvelden kommer er jeg sliten!

Jeg har bestemt meg for å trene mye, (styrke). Fordi jeg hater å måtte være så mye i ro. Jeg liker å holde meg i form, noe som er vanskelig når jeg ikke kan gå noe særlig! Hvis jeg bare sitter i ro blir jeg deprimert! Så å trene er viktig for meg!

Ellers liker jeg å lese litt faglitteratur om små barn, så det gjør jeg av og til. Også har jeg planer om å sette meg inn i ulike dataprogrammer og slikt.

Går også i åpen Bhg og slikt, for å komme meg litt ut!

 

Jeg kunne i grunnen tatt mer utdanning jeg, men har bare vært sykemeldt 2 md. Så det er vell ikke aktuelt på en stund. Er uansett godt utdannet, så tror egentlig ikke jeg får det tilbudet med det første.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...