Anonym bruker Skrevet 9. juli 2012 #1 Skrevet 9. juli 2012 Jeg får herpes på munn hele tiden. Trenger bare å få en liten rift i leppa så er det i gang. Får det ca. Annenhver uke. Er det noe jeg kan gjøre for å forebygge dette? Bruker leppeomade, men da har jeg plutselig blemmer allikevel
Bittelura Skrevet 9. juli 2012 #2 Skrevet 9. juli 2012 De sier at gulrøtter/gulrotjuice skal være bra hvis du plages med herpes eller after (sår i munnhulen, juicen gurgles rundt..) Jeg har begynt å spise mye broccoli og gulrøtter.. Ikke bruk leppepomadestift hvis du har utbrudd.. Bytt tannbørste.. Noen tips jeg har fått som har hjulpet en del på meg:)) (jeg har ikke hatt ett eneste utbrudd siden jeg ble gravid:)), bank i bordet:)) Håper et eller annet av tipsene hjelper, for det er jo så vondt:((
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2012 #3 Skrevet 9. juli 2012 Jeg får det uansett om jeg har ny eller "gammel" tannbørste. Får det også på utsiden av leppene så er litt vanskelig å gurgle rundt Det er kjempe vondt og jeg har ogå en baby så er vanskelig å ikke kunne gi henne kyss på kinnet osv og hele tiden passe på at hun ikke tar på leppene mine og kommer borti osv (vil ikke smitte henne)
Julestrømpa Skrevet 9. juli 2012 #4 Skrevet 9. juli 2012 Med en gang du kjenner at ett utbrudd er i anmarsj så smør på antix. Fås på apoteket, svine dyr, men funker. Den stopper utbruddet, men viktig at du tar den med en gang det begynner å svi og klø.
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2012 #5 Skrevet 9. juli 2012 Funker ikke. Kjenner sjeldent at det kommer, men de få gangene jeg merker det hjelper det ikke å smøre på. Har prøvd antix, zovirax og verucid uten at det hjelper
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2012 #6 Skrevet 9. juli 2012 Du må gjøre noe med immunforsvaret ditt! Hold deg unna sukker, for dette er med på å hemme immunforsvaret ditt i flere timer etter inntak. Ta gode tarmbakterier som bygger opp igjen tarmfloraen og dermed styrker immunforsvaret. Ta tilskudd med sink. Mange har god nytte av A-vitamin (eller gulrøtter som nevnt over) og E-vitamin. Ellers kan du også bruke tilskudd med Lysin, noe som både virker forebyggende og som kan ta knekken på et utbrudd. Gravide kan sjekke med legen ift bruken av Lysin.
Bittelura Skrevet 9. juli 2012 #7 Skrevet 9. juli 2012 Drikke gulrotjuice eller spise gulrøtter for å forebygge utbrudd.. Antix og Zovirax funker ikke på meg heller.. Bank i bordet, men jeg har ikke hatt utbrudd siden i fjor høst - da begynte jeg å spise mye kokt broccoli og råe gulrøtter.. Lykke til:)
csu Skrevet 9. juli 2012 #8 Skrevet 9. juli 2012 Leppepomade er døden, garantert herpes om jeg bruker det. Det som hjelper for meg er å spise lavkarbo. Rett og slett. Vekk med sukker og hvitt mel
marsve Skrevet 9. juli 2012 #9 Skrevet 9. juli 2012 Kast herpes lepomaden med engang herpesen går ned. Ellers smitter du deg selv opp igjen. Det gjelder jo om du bruker leppestift når du har utbrudd osv også.
Studine mevik Skrevet 9. juli 2012 #10 Skrevet 9. juli 2012 Prøv med ølgjær. Fåes som pulver på apoteket, det smaker skikkelig æsj, men det hjelper. Bland det i et lite glass appelsinjuice og drikk alt med en gang( sånn at du ikke kjenner smaken før du har fått tatt alt. Må tas hver dag
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå