Gå til innhold

Hvor mye og hvordan leker dere med deres barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge leker dere med barnet per dag? Kanskje også interessant å vite alder og mulig søsken. Og hvordan? Altså rollelek, spiller dere spill eller andre ting?

Jeg for min del synes det er litt kjedelig å sitte på gulvet å leke med barnet mitt. Altså, jeg gjør det fordi jeg ser hans glede, iver og ikke minst læring. Men å leke rollelek å være hund, katt, mor, lillesøster ol over lengre tid....... Min tålmodighet er kort i denne sammenhengen.... :-( Min sønn er snart fire år og har ingen søsken.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en regel om at jeg alltid skal leke med ungene (4,5 og 2,5) først, og så gjøre fornuftige ting etterpå. Så rekker jeg det viktigste;) Det blir som oftest ikke mer enn 20-30 min, men vi koser oss veldig. Vi spiller spill, spiller kort, bygger hytte av tepper og stoler, leker, baker muffins, leser, maler, legger puslespill, maler dorullkjerner og bruker som kikkert, lager skattekart, og gjemmer skatter i huset eller ute.

Jeg pleier å la ungene styre leken, og bestemme hva jeg skal gjøre. Det pleier å være veldig moro når jeg er baby, og eldste er mamma. de er jenter. Vi bygger togbane og lego, og hopper over tau og dørstokker...

Skrevet

Fra middag til de legger seg, alt mulig, rollelek, konstruksjonsleker, sykling, spill, tegning, perling.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...