Gå til innhold

6 ukers kontroll etter keisersnitt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sikkert et litt dumt spørsmål men spør likevel...

Skulle egentlig vært på 6 ukers kontroll for to uker siden. Lille gullet vårt er 8 uker i dag og jeg har ikke bestilt time engang.

Etter sist fødsel (vaginal) var det full underlivsundersøkelse, med celleprøver etc.

Skulle egentlig født vanlig denne gangen også, men div omstendigheter gjorde at det ble hastekeisersnitt. Som sagt så har jeg ikke bestilt kontrolltime enda. Hater underlivsundersøkelser, er det verste jeg kan gjøre. Gruer meg så innmari, slik at jeg garantert har mareritt om det fra jeg har bestilt timen til selve timen er der...

Men så begynte jeg å tenke på at kanskje de ikke tar underlivsundersøkelse siden det var keisersnitt? At de bare ser på såret? Noen som vet dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer fælt på det samme.. Tok ks for 4 uker siden.

Skrevet

Jeg hadde 6ukers kontroll etter keisersnitt, tror det er vanlig. Ring legekontoret å hør:-)

Skrevet

Jeg har hatt to ks. Var på seksukerskontrolll og var ingen underlivsundersøkelse. Hele kontrollen var egentlig bare noe tull. kun prat, om alt gikk greit og om man trengte prevansjon. Hadde jeg fått flere barn med ks så hadde jeg nok droppet hele kontrollen.

Gjest sandyBay1
Skrevet

Hadde mitt 4 K.S for 4 mndr siden og slapp G.u siden det ikke var så lenge siden jeg hadde tatt full E.U kontroll der nede :)

Gjest Kira med en av hver
Skrevet

Jeg har også hatt to ks.

Etter første ks glemte jeg faktisk at mor også skulle ha 6-ukers kontroll, så var aldri på noen kontroll (tror jeg kom på det da ungen var 8 mnd ;) ).

Etter mitt andre ks var jeg på 6-ukers kontroll, dvs fikk det først etter 16 uker! Da snakket vi om prevensjon og han tok invendig ul på meg for å se hvordan livmoren var. Men tror egentlig ikke det er så nødvendig med en underlivsundersøkelse etter ks.

Gjest Kira med en av hver
Skrevet
Hadde mitt 4 K.S for 4 mndr siden og slapp G.u siden det ikke var så lenge siden jeg hadde tatt full E.U kontroll der nede :)

EU kontroll, herlig navn :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...