Gå til innhold

4,5 åring som ikke lyer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er i stadig opposisjon, gjør konsekvent motsatt av det han får beskjed om. Han finner på så mye fanteri om dagen at vi foreldre ikke vet våre arme råd. I samtaler med andre foreldre som har barn på samme alder, virker det som vi ikke er de eneste. Men hva gjør vi? Hvordan setter vi grenser? Belønningssystem? Håper noen av dere andre erfarne mammer har noen gode tips!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det virkelig ingen hjelp å få her?

Skrevet

Konsekvenser konsekvenser konsekvenser, ingen tomme trusler, belønne med ros når han hører, hvis forståelse men sett grensen. Unngå lange forhandlinger.

Skrevet

Høres ut som min jente på 5, hun har mye energi og nå når det er ferie så er hun helt umulig noen ganger, hun rett og slett bobler over av energi og da klarer hun ikke gjøre som hun får beskjed om men stikk motsatt! :) jeg har løst problemet med at vi går ut og leker i ett par timer midt på dag og så går/ løper (jeg,pappa og lillesøster går, hun løper) vi tur på "kvelden" i 6-7 tia :) så lenge hun får ut energien sin så klarer hun og følge reglene :)

Skrevet

Hvilke typer konsekvenser setter dere? Vi hadde en episode på en lørdag da det endte uten lørdagsgodt. Han syntes det var fryktelig å ikke få snop til barnetv mens søsteren fikk, men det hjalp ikke mye neste dag, da var det på an igjen...

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...