Gå til innhold

Åh, bekkenet mitt!


Mango86

Anbefalte innlegg

Har så vondt jeg omtrent ikke vet hvordan jeg skal få stablet føttene over gulvet :( Vært på jobb idag, og 8 timer på føttene tar livet av meg (under fotsålene er det bra, men det er bekkenet som tar livet av meg!)

 

Jeg aner ikke hva jeg skal gjør. Er allerede gradert sykmeldt, men det hjelper jo ikke når en 8 timers dag ødelegger flere fridager etterpå før det er på'an igjen på jobb... Har prøvd å hintet frempå om muligheten for kortere, men kanskje flere dager på jobb, men ser ikke ut som det går da det er vanskelig å leie inn en person kun for noen timer når jeg går for dagen...

 

Hvordan har deres bekken det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

100 prosent sykemeldt med bekkenløsning.

Ikke mulig for tilrettelegging på jobbe og jeg får vondt uansett om jeg står, går, sitter eller ligger.

Men har en kvinnelig lege og en sjef som forstår så jeg tar livet med ro frem til fødsel.

Har gode dager, men gjør jeg for mye da, får jeg svi for det i 2 dager etterpå.

Viktig at man lytter til kroppen sin og klarer begrense aktivieter som forverrer det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

samme her... 8 timer stående føles ikke bra. igår gikk jeg som en and hjem fra jobben. følte som om noen hadde dengt til meg med en stekepanne på skam-benet. skal til legen imorgen. vet ikke hvor mye mer jeg orker. det er ingen mulighet til å sitte på jobben heller. det skjer jo noe hele tiden. lukter en liten sykemelding asså. selv om jeg helst ikke vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde jeg hadde en god dag i går så jeg tok med 1,5 åringen en tur i parken - gikk ca 600 m med to lekepauser underveis og vogna til å støtte meg på, og måtte bare legge meg da jeg kom hjem! Er på AAP fra før, så jeg blir ikke sykemeldt, men må vel snart få lege til å sende inn en attest om at jeg ikke kan opprettholde aktiviteten min som er egentrening og planlegging av deltidsarbeid etter permisjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må en ha henvisning til fysio? Jeg vurderer nemlig sterkt en time hos fysioterapeut nå, men nå er legen min i ferie. Vet ikke om jeg orker vente til midten av august før jeg evt får gjort noe med dette... Kjennes ut som det stråler fra bekkenet og nedover hoftene og beina. Redd for å gå på do for jeg er redd for å bli sittende (kommer meg jo ikke opp igjen!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du må ha henvisning til fysiotarapaut, merket med "bekkenløsning med gangplager" for å få dette dekket.

 

Jeg er fortsatt i jobb, men holder nok ikke ut så veldig mye lenger kjenner jeg. Hvertfall ikke fulltid. Er ikke mye jeg kan gjøre før det låser seg helt nederst i ryggen, overgang til setet. Jeg har vondest nederst i ryggen foreløpig, men begynner å kjenne det på innsiden av lårene også nå.

 

Selv om kollegaene mine er veldig grei med å ta de tyngste tingene på jobb, kan jeg jo ikke bare sette meg ned og se på at de skal gjøre alt arbeidet og da innebærer det endel gåing, ståing, skifting på senger, annet husarbeid, o.l.

 

Hvis ikke du kan få halvert arbeidsdagene dine, og må stå/gå hele arbeidsdagen, anbefaler jeg deg å sykemelde deg 100%. Det blir ikke bedre utover i svangerskapet! Etter to svangerskap bak meg, vet jeg det veldig godt dessverre :( Få deg henvisning til fysioterapaut så fort som mulig, er du like "heldig" som meg, må du stå på venteliste i noen mnd før du kommer til. Jeg ringte for en mnd siden, og har enda ikke kommet til... :(

 

Lykke til! Bekkenløsning er noe dritt!!! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan jo ringe fysioterapeuten og høre om du kan få komme på venteliste der i påvente av at legen kommer hjem fra ferie - så sparer du litt venting ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...