Gå til innhold

Hjelp ang CV.. ?? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

skal søke på en stilling i en leketøysforretning (80%) og lurer på om det er relevant å ta med alt av arbeidserfaring eller om det holder med kun det som er relevant ift til jobben, altså tidligere erfaring med butikkstillinger? Har både jobbet i SFO, sykehjem og butikk ( dette har jeg fagbrev i), skal jeg da skrive alt på cv'en av jobberf. ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta med alt! Hvis ikke er det vel "hull" i cvèn som du sikkert må forklare uansett :)

En eventuell lønn blir vel også satt på bakgrunn av ansennitet (uansett om det er relevant for den nye jobben din)

Skrevet

Jeg ville som en tommelfingerregel tatt med alt. Unntaket er hvis man har så mange jobber og erfaringer at CV-en blir på mange sider; da bør man begynne å velge ut det mest relevante. Hold CV-en din slik at den ikke blir på mer enn to sider, blir den lenger enn det, så kan du kutte ned slik at du kommer på to sider - men da kutter du kanskje bare en ting, eller skriver litt kortere på hvert punkt.

Som Dataverket sier, dersom du har hull i din CV, må du forklare disse, så det er like greit at du ikke har noen hull :) Og det er stort sett positivt å vise at du har hatt flere arbeidserfaringer og kan takle ulike situasjoner!

Topptipset helt til slutt: Ikke bare skriv hva du har gjort, men skriv hva du har lært av det. I stedet for "jobbet i skobutikk i to år" skriver du "jobbet i skobutikk i to år, med hovedansvar for lager og innkjøp samt planlegging av vakter for ansatte." Eller noe sånt - du skjønner hva jeg mener :) Det forteller arbeidsgiver mye mer om hva slags erfaring du faktisk sitter inne med, og vil telle positivt i din retning! Lykke til :)

Skrevet

Takker for tips.. Tiltredelsen er allerede i neste uke, så man kan jo håpe på flaks. MEN, dette skal sendes på mail.. Og er det da greit at jeg skriver at fagbrevet evt kan medbringes på intervju..? Og at referanser/evt attester kan oppgis dersom ønskelig på intervju?

Har gått skole et år, så føler meg rusten på dette her :P

Skrevet

Ta med alt ja :) Hvis hvis du har mye arbeidserfaring så ville jeg feks droppet typisk utplassering og arbeidsuken som mange på død og liv skal ha med :P Med mindre disse er veldig relevante for akkurat denne stillingen da.

Skrevet

Du kan skrive at fagbrev, attester og referanser kan taes med på intervju.

Du kan jo skrive en setning om at du har jobbet på SFO, sykehjem...

Da slipper du å liste opp alle stedene om du får en laaaaang cv :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...