Gå til innhold

Dere som har gått ned i vekt med PSMF dietten


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva har dere gjort for å holde vekten etterpå?

 

Jeg har liten tro på at dette er et kosthold jeg holder ut med i lengden, er det da bortkasta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etterpå spiser du normal sunn mat og trener jevnlig. Så enkelt er det.

 

Går du tilbake til potetgull og sjokolade hver dag, og spiser massevis av junkfood, så er det klart at du går opp i vekt igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest <3Barn&Engler<3

Du skal jo ikke leve på psmf resten av livet, når du har gått ned det du ønsker, så spiser du sunnt, holder deg til godis og brus på helg, og trener jevnt iløpet av uka. Husk på at du "automatisk" går opp mellom 1-8 kg etter avsluttet psmf, fordi kroppen får mer kcalorier enn på psmf-dietten, så det er "sjakk trekk" å gå ned 8 mellom 5 og 8 kg ekstra, så du garderer deg de kiloene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne dietten hørtes interessant ut - jeg har desverre 35-40 kg for mye...

Har dere noen eksempler på hvor mye man har gått ned over ca hvor lang tid??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest <3Barn&Engler<3
Denne dietten hørtes interessant ut - jeg har desverre 35-40 kg for mye... Har dere noen eksempler på hvor mye man har gått ned over ca hvor lang tid??

 

Hei hei :) Gikk selv ned 35 kg på 4 mnd av denne dietten! Den er (i mine øyne) et helvete på jord, men den får da jobben gjort ;) Har fortsatt igjen ca 19 kg nå, men tar det roligre, siden jeg har ungene nå, jeg var et humør monster når jeg gikk på den dietten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk bare gått på dette i noen vel 14 dager før jeg ble gravid- og dermed måtte øke på med karbohydrater og fettinnhold igjen-, men jeg gikk ned 4 kg på den tiden.

 

For meg har det vært den letteste dietten noensinne å gå på, fordi jeg kunne spise ting jeg likte og ikke minst ble veldig mett. Dermed ble jeg ikke så lysten på allslags annet. Men nå er ikke jeg veldig glad i fettrik mat i utgangspunktet da, så for meg er det helt greit å spise grønnsaker og magert kjøtt.

 

Det eneste jeg har problemer med er treningen, jeg foretrekker å trene skikkelig hver dag, men det skal man ikke på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk bare gått på dette i noen vel 14 dager før jeg ble gravid- og dermed måtte øke på med karbohydrater og fettinnhold igjen-, men jeg gikk ned 4 kg på den tiden. For meg har det vært den letteste dietten noensinne å gå på, fordi jeg kunne spise ting jeg likte og ikke minst ble veldig mett. Dermed ble jeg ikke så lysten på allslags annet. Men nå er ikke jeg veldig glad i fettrik mat i utgangspunktet da, så for meg er det helt greit å spise grønnsaker og magert kjøtt. Det eneste jeg har problemer med er treningen, jeg foretrekker å trene skikkelig hver dag, men det skal man ikke på dette.

 

Høres ut som dette er noe som kan passe meg utmerket når det er mindre fett. Var redd for en typisk lavkarbogreie der man drukner i baconfett.

Men disse proteinpulvergreiene man bruker, hvor kjøper man det?

Og hva trenger jeg egentlig som en start?

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk bare gått på dette i noen vel 14 dager før jeg ble gravid- og dermed måtte øke på med karbohydrater og fettinnhold igjen-, men jeg gikk ned 4 kg på den tiden. For meg har det vært den letteste dietten noensinne å gå på, fordi jeg kunne spise ting jeg likte og ikke minst ble veldig mett. Dermed ble jeg ikke så lysten på allslags annet. Men nå er ikke jeg veldig glad i fettrik mat i utgangspunktet da, så for meg er det helt greit å spise grønnsaker og magert kjøtt. Det eneste jeg har problemer med er treningen, jeg foretrekker å trene skikkelig hver dag, men det skal man ikke på dette.
Høres ut som dette er noe som kan passe meg utmerket når det er mindre fett. Var redd for en typisk lavkarbogreie der man drukner i baconfett. Men disse proteinpulvergreiene man bruker, hvor kjøper man det? Og hva trenger jeg egentlig som en start? HI

 

 

Jeg har aldri brukt noe proteinpulver, jeg holder meg til mat.

 

Dvs magre kjøttyper (kylling, kalkun, svin, mager kjøttdeig) , mager fisk (torsk, kveite, tunfisk osv), cottage cheese, mager kesam og grønnsaker med lite karbohydrater i (feks tomater, agurker, salat etc). Steker kjøttet i vann og krydrer godt, da trenger jeg ikke saus eller slikt.

"Godteri" er mager kesam med bringebær eller cottage cheese med sukrin og kanel. Drikker vann og evt lettbrus i helgen.

 

Proteinpulver gidder jeg ikke, jeg har troen på å lære seg å spise vanlig, sunn mat, og jeg synes dessuten det metter altfor lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig steker jeg opp kjøttet for noen dager fremover og måler opp og har i bokser som jeg har med på jobb osv. Spiser tunfisk til frokost.

Da blir det lite stress og arbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker noe proteinpulver som jeg kjøper på iherb.com. (whey proteinpulver med sjokolade eller vanilje). Jeg bruker det kun til frokost, har så dårlig matlyst på morgenen i tillegg til dårlig tid, men føler at jeg må få i meg noe og da blir det proteinpulver.

Ellers så går det stort sett i grønnsaker og rent kjøtt, cottage cheese og kesam. Kesam lager jeg tzatziki, hvitløksdressing eller vaniljesaus av. Bruker det ved siden av maten eller til funlightgele :)

Og ellers; masse krydder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...